OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du efter ett extrajobb under studierna som sträcker sig under sommaren på 50 %, är detta tjänsten för dig. Vi söker nu en junior inköpsassistent inom området Fleet till vår kunds team på Koncerninköp. Ett bra möjlighet at dryga ut studentkassan. Sök redan idag då start är omgående!
OM TJÄNSTEN
Vår kund i Solna söker nu efter en student som vill arbeta som inköpsassistent. Tjänsten är på 50% med start omgående till 2022-08-31, du får även möjlighet att täcka upp under sommarledigheterna. I rollen kommer du ha en spindeln i nätet position med många kontaktytor både internt och externt. För att trivas i rollen har har du ett prestigelöst förhållningssätt där du kan arbeta med arbetsuppgifter som spänner från högt till lågt.
#
#
Du erbjuds
* En gedigen upplärning av erfarna kollegor
* Ett meriterande extrajobb
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du främst hantera frågor och administration kring området Fleet, dvs tjänstebilar och förmånsbilar. Rollen är bred där du stödjer och hanterar frågor kring våra bilar från samtliga dotterbolag både internt och externt. Din vardag kommer att variera och innehålla olika frågeställningar.
Brinner du för att utveckla processer och rutiner så ser vi det som en stor bonus, då vi arbetar för att underlätta hantering och uppföljning av Fleet. Utöver hanteringen av Fleet så stöttar du dina kollegor på Koncerninköp med olika typer av administrativa ärenden främst inom HR och konsulthantering.
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola på minst 50 %
- Tidigare har erfarenhet av en serviceorienterad administrativ roll eller inköpsassistent
- Är strukturerad och självgående för att självständigt kunna styra sitt arbete
- Är proaktiv och ger förslag på lösningar
- Har hög en samarbetsförmåga och en mycket god kommunikativ förmåga på svenska
- Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande erfarenheter
* Tidigare hantering av fleet
* Utbildning inom inköp är starkt meriterande
#
#
För att lyckas i rollen ser vi att du en person som trivs med administrativa uppgifter samt att skapa och ha struktur för att kunna kombinera flera olika arbetsuppgifter. Du har en stor kapacitet att leverera god service och tar stort ansvar för att lösa inkomna behov. Du arbetar förmodligen idag som administratör/inköpsassistent eller studerar sista året till inköpsassistent.
#
Övrig information
* Start: Omgående t.o.m. 2022-08-31
* Omfattning: Deltid på 50 %
* Placering: Solna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231