OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
På Customer Operations har vi finska, norska och svenska kollegor som ansvarar för hela kundprocessen för kunder i respektive land, från on-boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel.
Som Customer Advisor kommer du arbeta mot Svenska och Norska marknaden, med både service och merförsäljning av lån och försäkringar, via telefon och mail. Du kommer arbeta med både inkommande samtal från kunder samt utgående verksamhet till befintliga kunder för att se om vi kan hjälpa dem ytterligare med deras ekonomi. Med hjälp av behovsbaserad och lösningsorienterad dialog utreder du tillsammans med kunden om och vilka behov som finns och säkerställer att vi beviljar lån på ett ansvarsfullt sätt.
Det här är kundservice när den är som bäst: winwin.
Vem vi tror att du är
Utöver att vi söker en härlig och positiv kollega som såklart är bekväm med telefonen som arbetsredskap, så ser vi också att du:
- Sporras av mål och vill se förbättrade resultat.
- Avslutat gymnasieutbildning.
- Är stark i din kommunikation och gillar att arbeta mot kunder.
- Erfarenhet från liknande eller annat kundfokuserat yrke, så som kundservice, affär eller restaurang, är meriterande.
- Erfarenhet från jobb på bank/finansbolag eller studier inom juridik/ekonomi är ett plus.
Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR Rebecca Wallgren på ext.rebecca.wallgren@nordax.se.
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Vi ser fram emot din ansökan!