Extrajobb som kundservicekoordinator på SGS

Extrajobb som kundservicekoordinator på SGS

Arbetsbeskrivning

Om företaget

SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.

SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu en kundservicekoordinator på deltid ca 20%.

Din roll

Du kommer som kundservicekoordinator tillhöra avdelningen Health & Nutrition och ingå i ett kunnigt och engagerat team. Du har en väldigt varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från privatkunder till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom livsmedelsområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stöttar kund i tekniska frågor vad gäller analyser och analysresultat inom bland annat mikrobiologi

- Besvarar frågor via e-post, telefon och fysiska besök

- Användarsupport gentemot kund gällande kundsystem och utbud

- Administration av kunder i interna system

Vid framåtanda och initiativtagande så finns även utvecklingsmöjligheter i tjänsten i form av nya arbetsuppgifter. Det finns också goda möjligheter till heltidsjobb under sommaren, vilket är perfekt för dig som kanske studerar och vill jobba extra på sidan av skolan och sedan jobba mer i sommar.

Önskat startdatum: Mitten/slutet av mars 2023

Omfattning: Deltid ca 20% samt extra vid behov pga exempelvis sjukdom eller ökad arbetsbelastning. Kontorstider vardagar.

Placering: SGS Linköping

Din profil

Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Det är meriterande om du har högskolepoäng alternativt en högskoleexamen inom biologi. Vidare är det meriterande om du har arbetat med något inom mikrobiologi sedan innan, annars ser vi även stort värde i om du har erfarenhet av en liknande roll där kommunikation och support låg i fokus. För denna tjänst behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är en naturlig problemlösare och trivs med att varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du är anpassningsbar, ansvarsfull och lägger ett stort fokus på både kvalitet och noggrannhet. Vidare ser vi att du som söker är kommunikativ och serviceminded, med ett gott tålamod och positiv inställning till att hjälpa kunderna på bästa sätt. Du fungerar i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra, och du blickar gärna framåt mot nya utvecklings- och förbättringsmöjligheter. Avslutningsvis tror vi att du som lyckas i rollen trivs med frihet under ansvar och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på +4670-789 34 94. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 8 juli 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024