Extrajobb som kundservicemedarbetare på Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%? Vill du arbeta med kundservice på en arbetsplats med härlig stämning på ett spännande företag? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare vara det perfekta extrajobbet för dig! 

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Om rollen
I rollen som kundservicemedarbetare till Tekniska verken kommer du att hjälpa våra 230 000 kunder som finns i Katrineholms- och Linköpingsområdet. Du kommer framförallt att hantera inkommande samtal, där du till en början riktar in dig mot något av deras verksamhetsområden: elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband eller biogas. Du kommer att jobba med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge kunderna en riktigt god serviceupplevelse. Arbetsplatsen kännetecknas av en familjär stämning där alla hjälps åt och lär av varandra. Arbetspassen är förlagda dagtid på vardagar och du bör ha möjlighet att arbeta minst 4 timmar per arbetstillfälle, totalt 8-16 h per vecka. I övrigt finns det flexibilitet att tillsammans utforma hur ditt arbetsschema ska se ut under terminerna. Önskar du på sikt arbeta mer än 2 dagar i veckan finns det goda förutsättningar till att tjänstens omfattning kan komma att utökas.  

I arbetet ingår: rådgivning och information via telefon
merförsäljning
tillhörande administration 
Om dig
Vi söker dig som är engagerad och gillar att ge det lilla extra. Det är stundtals högt tempo så du bör vara stresstålig och tycka att det är roligt att prestera även vid arbetstoppar. Efter upplärning är du självgående, flexibel och initiativtagande. Vi ser att du har god data- och systemvana eftersom vi jobbar i flera olika system, bland annat för ärendehantering. Du talar och skriver obehindrat på svenska, med en hög nivå på skriftspråket, samt har goda kunskaper i engelska. Kan du ytterligare något språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är det meriterande. 

Du har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat yrke och trivs med att prata i telefon. Har du tidigare även arbetat med försäljning/merförsäljning är det starkt meriterande. Du behöver inte ha någon utbildning inom service/försäljning, men grundläggande gymnasiekompetens eller motsvarande är ett krav. Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du blir Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! 

För att kunna söka denna tjänst måste du enligt vårt kollektivavtal kunna styrka att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. 

Övrig information 
Du kommer att vara anställd via oss på OnePartnerGroup, men arbeta som konsult hos Tekniska verken på Brogatan 1 i Linköping.  

Tillträde: Omgående
Arbetstid: Arbetspassen, 4-8 h, är förlagda någon gång mellan kl. 8-17 på vardagar

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. Observera att vi på grund av GDPR inte kan hantera ansökningar via mail. När du ansöker ser vi gärna att du kortfattat redogör för din erfarenhet av kundservice och eventuell försäljningsvana under fritextfältet "Skriv en kort ansökningstext", alternativt att det tydligt framgår i ditt CV. Ange gärna när du har möjlighet att påbörja din anställning, samt för hur lång tid framåt du har för avsikt att ha ett extrajobb.

Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på rebecka.karlsson@onepartnergroup.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024