Extrajobb som rekryteringsassistent till Åhléns City i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som har erfarenhet av eller studerar inom personal/ HR/ administration eller annan relevant utbildning som är nyfiken på rekrytering. Hos oss kommer du att få möjlighet att omsätta dina erfarenheter och teoretiska kunskaper i praktiken genom att bl.a. vara delaktig i volymrekryteringar, internrekryteringar som externa nyrekryteringar samt få kunskap och erfarenhet av personaladministration.

Som anställd hos oss kommer du att ingå i ett team med specialister inom schema, bemanning och rekrytering. Tillsammans arbetar vi med att stötta varuhusets avdelningschefer i personalfrågor för att frigöra tid för dem så de kan fokusera på vår kärnverksamhet: Försäljningen. En förutsättning
för att trivas är att du vill arbeta serviceinriktat i en stöttande roll.

Främst kommer du att arbeta med att stötta rekryteringsspecialist i det dagliga arbetet. Du kommer få en inblick i hur vår rekryteringsprocess går till genom att prova på CV-selektering, telefonintervjuer, fysiska intervjuer samt referenser. Du kommer även få en inblick i personaladministration som upprättande av anställningsavtal, introkit etc. Dessutom kommer du vara högst delaktig och bidra under vår julrekrytering där vi rekryterar cirka 120 nya medarbetare.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vad krävs för att arbeta som rekryteringsassistent på Åhléns?

Vi söker dig som har vilja, engagemang och en förmåga att få saker gjorda. Du är en lagspelare samtidigt som du vågar ta egna initiativ och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du nyfiken och vill ständigt utvecklas.

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.

För att vara kvalificerad för denna tjänst ser vi att du:

-
har en pågående eftergymnasial utbildning inom personal/administration eller motsvarande

-
är nyfiken på rekrytering

-
trivs med administrativa uppgifter, främst inom rekrytering och personaladministration som upprättande av avtal, bemanning och schema

-
är social, noggrann och tycker det är roligt att ha mycket kontakt med olika människor

-
gillar att arbeta vid datorn och telefonen som dina främsta arbetsverktyg


Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns framöver.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 25-30h i veckan med slutdatum 31/12 2022 med eventuell chans till förlängning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss omgående.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024