OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!
I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som vikarie i kommunens kundtjänst Kom in. Mötesplatsen där alla är välkomna och där man frågar dig om allt som har anknytning till kommunens verksamheter och service.
Arbetsplatsen kännetecknas av hög tillgänglighet och professionellt bemötande. Samhällsvägledarens uppgift är att kunna "lite om allt". Till dig vänder man sig för att få information och vägledning, för att ställa frågor, lämna synpunkter och klagomål, be om råd och mycket annat som gäller kommunen. Du hjälper till direkt eller hänvisar till rätt person inom kommunen eller till annan organisation eller myndighet som hanterar just de frågorna.
Vi har också en viktig intern funktion för att stödja och underlätta arbetet i kommunens verksamheter. Du kommer i huvudsak att bemanna kommunens växel, men även svara på frågor via e-post och sociala medier och ta emot besök på plats i kundtjänsten. Oavsett vilken kanal våra medborgare väljer att ta kontakt med oss så ser vi varje tillfälle som ett unikt möte där god service och gott bemötande alltid är i fokus.
KVALIFIKATIONER
Du har god allmänbildning och en grundläggande kunskap i hur samhället fungerar. Du har en teoretisk gymnasieutbildning och gärna om du har vidareutbildning inom samhällsvetenskap, information eller kommunikation eller motsvarande erfarenhet införskaffad via yrkeslivet. Du behöver en god digital kompetens eftersom du kommer att arbeta i flera olika datasystem parallellt. Du förväntas behärska alla kommunikationskanaler som kundtjänsten erbjuder, från sociala medier till telefoni och besök på plats.
Du vill lära dig nya saker och hålla dig uppdaterad i de frågor som efterfrågas. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och kan kommunicera och göra dig förstådd på engelska. Du gillar att arbeta i ett arbetslag och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är trygg och självständigt kan lösa uppgifter när det behövs. Du har ett stort tålamod och att leverera god service och ett gott bemötande ser du som en självklarhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137