Extrajobba som personlig assistent

Extrajobba som personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent - Timvikarie
Vi söker nu fler hjältar till vår vikariepool! Att jobba som timvikarie innebär att man hoppar in vid ordinarie personals frånvaro. För oss är det viktigt att alla anställda samt våra kunder alltid känner sig trygga. En stor del av tryggheten vilar i en säker bemanning och därför är vår vikariepool så viktig.

Som personlig assistent är du en viktig del av vårt team och har en avgörande roll i att ge våra kunder den hjälp och stöd de behöver för att kunna leva ett självständigt liv. Vi söker efter pålitliga och arbetsamma individer som är utåtriktade och kan läsa av olika situationer. Du bör trivas med att arbeta både självständigt hos våra kunder och tillsammans med kollegor.

I Karlshamns kommun har vi flera kunder som bor i Karlshamn, Svängsta, Asarum & Mörrum. Till de flesta av kunderna går det bra att ta sig med kollektivtrafik, men några kunder bor utanför stadskärnan, vilket gör att det är en fördel om du har tillgång till bil och körkort.

Som timvikarie i vår vikariepool behöver du vara flexibel och kunna arbeta dagar, kvällar och nätter, eftersom våra kunder har olika hjälpbehov. Du kan bli kontaktad med både god framförhållning och med kort varsel för att hoppa in hos någon av våra kunder. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper inom yrket och att du är redo att omedelbart ge det stöd och den hjälp som våra kunder behöver.

För att kunna möta våra kvalitetskrav erbjuder vi introduktion och utbildning i vårt digitala verksamhetssystem. Erfarenhet som personlig assistent eller motsvarande är meriterande, men vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter. För att trivas hos oss bör du vara lyhörd, flexibel, uppmärksam, tycka om att arbeta med människor och vara redo att hjälpa andra. Vi kräver också att du har goda kunskaper i det svenska språket.

Om du är redo att göra en verklig skillnad i våra kunders liv och tror att du har vad som krävs för att vara en del av vårt team, ser vi fram emot din ansökan. Vi erbjuder möjligheter till utveckling och tillväxt inom företaget.

 

 

 

 

Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/
Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.

ANSÖKAN
Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Sista ansökningsdag är 2023-09-30 men rekrytering sker löpande, då vi ser att tjänsten tillsätts snarast. Välkommen med din ansökan!


Carelli Assistans är ett familjärt som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carelli Assistans AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024