Extrajobba som Rental Agent på Sixt rent a car

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Om tjänsten
Söker du en tjänst där du får möjlighet att ge personlig service och sätta kunden i fokus? Trivs du på en arbetsplats som ställer stora krav på flexibilitet, engagemang och social kompetens? Då har vi ett spännande uppdrag till dig.

Till vår kund, Sixt rent a car, söker vi nu ett antal Rental Agents som kan förstärka deras ordinarie personalstyrka vid arbetstoppar och sjukdom.

Är du studerande, driver eget eller har annan huvudsaklig sysselsättning där du har möjlighet att hoppa in vid behov är detta jobbet för dig!

Om företaget
Sixt är världens äldsta biluthyrningsföretag som startades i München av familjen Sixt 1912, börsintroducerades i mitten på 80-talet och är fortfarande i familjen Sixt ägo. Sixt affärsidé är att med utmärkt service hyra ut premiumbilar som till exempel Audi, BMW, Mercedes och MINI till bra priser och de levererar fritt till företagsadresser på orter där de finns. Sixt finns på över 100 platser i landet och 4000 platser över hela världen. Vagnparken består av cirka 2000 fordon i Sverige.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en pool av Rental Agents som ska kunna hoppa in på samtliga av Sixt kontor i Göteborgsområdet vid behov.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera in- och utleveranser av bilar. Arbetet innebär mycket kontakter både mot kunder och internt inom företaget. Dagarna består av telefon, planering, in- och utleveranser, administration, fakturering och att ge service av världsklass. Självklart är du behjälplig med övrigt förekommande uppgifter.

Kvalifikationer
För att passa för tjänsten måste du vara en driven, ambitiös och handlingskraftig person som trivs i tidvis högt arbetstempo. Vi söker dig som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Arbetet kräver att du har körkort för bil, har god datorvana samt utmärkta kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. En förutsättning för att trivas med arbetet är att du värdesätter personlig service och att du ser möjligheter i stället för hinder.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög social kompetens, har förmågan att se vad som behöver göras samt är flexibel och servicemedveten. Stora krav ställs på nogrannhet och förmåga att ta till sig mycket information. Vidare vill vi att du är proaktiv, självgående och ödmjuk. En prestigelös attityd och lite skinn på näsan är också egenskaper vi värdesätter högt.

Självklart är det extra kul för både oss och dig om du har ett bilintresse!


Övrigt
Låter detta intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Rekryteringsprocessen påbörjas omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024