OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en person som vill arbeta extra som supporttekniker på ett statligt lärosäte i Stockholm. Som supporttekniker kommer du arbeta med att lösa kontoproblem, fel i olika register, databasproblem samt övrigt vanligt förekommande IT-relaterade frågor. Vid svårare och komplexa problem samlar du in relevant information och författar den i en rapport som du sedan vidarebefordrar till enhetschefen som tar över ärendet. Du kommer även att arbeta med frågor som rör nätverk, IP-telefoni samt i viss mån AV-teknik. Tekniken som används är i huvudsak Microsoftbaserad och för nätverk och IP-telefoni används produkter från Cisco. Personen vi söker är kreativ och framåt, duktig på att lyssna och en van problemlösare. Kravprofil - Studerande på högskola eller universitet i datateknik eller liknande - Har du erfarenhet från arbete i helpdesk är det meriterande - Har du någon certifiering i Microsoft är det meriterande men absolut inget krav - Har du kännedom om Lotus domino är det mycket meriterande - God allmän kännedom gällande både mjuk- och hårdvara, främst på PC men även på MAC - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Vi tror att du är en social och trevlig person som är engagerad och hjälpsam. Du är vidare ordningsam och strukturerad, väldigt intresserad av datorer och teknik och trivs när du får dela med dig av dina kunskaper.