Extrapersonal!

Extrapersonal!

Arbetsbeskrivning

Extrapersonal som Tull-administratör – till vårt lager!
Om tjänsten
Att vara Administratör innebär precis som titeln säger att arbeta administrativt. Det innebär att ha kontakter såväl inom organisationen som externt. Funktionen innebär vidare en hög servicenivå och noggrannhet – inte minst då vi har mycket kontakter med olika myndigheter.
Vi söker nu 1 st administratör, till våran avdelning inom tullhantering. Tjänsterna innebär bl.a. att hantera och utföra tulldeklarationer till Sverige och Norge. Du kommer ha daglig kontakt med våra externa transportörer och åkerier.
Anställningen gäller under vår högsäsong med början omgående och löper fram till årsskiftet. Arbetstiderna är i utgångspunkt eftermiddag/kväll och arbetet är lokaliserat till vårt lager i Skillingaryd. Upplärning kommer ske på dagtid och man arbetar aldrig ensam på kvällstid.
Din profil
Vi tror att Du är en van för att inte säga skicklig administratör! En stor fördel med vana från den här typen av arbete eller liknande – men samtidigt inget krav. Vidare som person så gillar Du ”ordning&reda” och har lätt för att skapa struktur.
Vi förutsätter att Du har god datorvana och kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska. Vilja och förmåga att samarbeta är något Du måste ha, för att både själv och tillsammans med teamet kunna leverera i rätt tid och kvalité! Förmåga att, när så krävs, kunna arbeta i ett högt tempo och kunna hantera den stress som det kan innebära.
Givetvis ser vi det som positivt om Du redan har förståelse för hela logistikkedjan, från det att godset anländer till Sverige tills att det avgår från lagret och ankommer till butikerna i Norden. Samtidigt är vi öppna för och erbjuder upplärning i arbetet och vad det innebär. Det viktigaste för oss är att Du är ”rätt” person, så vi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper!
Låter det här intressant, skicka då Din CV med personligt brev till sofie.rosvall@power.se, som även kan svara på specifika frågor avseende tjänsten. Sista ansökningsdag är 31 oktober – samtidigt arbetar vi kontinuerligt med tillsättningen av den här tjänsten. Det innebär att tillsättningen kan vara klar tidigare, så vänta inte med Din ansökan!
För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal (p-o.wandal@power.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Power International Logistics AB Skillingaryd
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Postadress

Terminalvägen 4
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024