Extrapersonal inom Bokning- och administration

Arbetsbeskrivning

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Är du student och vill ha ett utvecklande extrajobb inom en global koncern? Är du engagerad och ansvarsfull, gillar kundkontakt och vara med där det händer?

Business Services består av avdelningarna bokning, trafikledning, produktionssupport och Control Tower.
Här kommer du få chansen till ett omväxlande arbete med mycket sociala kontakter med allt från chaufförer till kunder.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera stort. Du kommer att få svara på våra kunders frågor gällande allt från hämtning till leverans, inrikes och utrikespriser, export-förtullning med mera. Arbetstiden är normalt förlagd mellan klockan 08.00 ? 17.00.

Din Profil
Arbetet kräver PC-vana, vana av arbeta med telefon som arbetsredskap samt god förståelse för våra kunders behov och våra speditionella möjligheter. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser även gärna att du har goda kunskaper i MS Office.
Som person är du ansvarsfull, flexibel och lyhörd. Du har förmåga att ta beslut och är van att ställa upp för andra samt är alltid ärlig och rak i ditt sätt. Du är noggrann och serviceinriktad. Vi vill att du är van att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta i grupp.

För att trivas och bli framgångsrik hos oss är din specifika kompetens lika viktig som att du delar våra värderingar; Engagerad, Ansvarsfull och Open-minded. Engagerad innebär att vi lyssnar på våra kunder och kollegor och att vi gör det lilla extra för att skapa nöjda kunder. Med ansvarsfull menar vi att vi visar respekt för varandra och tar ansvar för helheten. Open-minded betyder att vi ifrågasätter det vi ser kan bli bättre och ändrar vid behov till nya arbetssätt.

Ansökan
Tjänsterna är placerade i Lunda, Stockholm.
För mer information är du välkommen att kontakta Avdelningschef Sara Solem på sara.solem@dbschenker.com
eller 08-585 10501.
Skicka in din ansökan senast den 28 oktober 2018 till: www.hrsupporten.se/schenkerab.php
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DB Schenker .
  • 10 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Timlön
  • Deltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 25 september 2018

Besöksadress

Fagerstagatan 47
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Säljplanerare till Pågen

Säljplanerare till Pågen

1 november 2024

31 oktober 2024

31 oktober 2024