OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi söker ständigt nya medarbetare som vill ha ett givande och meningsfullt jobb och göra skillnad varje dag. Varje vecka behöver Härjedalens kommun
timvikarier inom vård och omsorg. Ett arbete hos oss kan innebära arbete som
personlig assistent, inom äldreomsorgen eller LSS.
Du arbetar vid behov, ibland gäller det enstaka arbetspass och ibland längre vikariat, du lägger dig själv tillgänglig när du kan arbeta och hur mycket. Som
timanställd är du en viktig del av arbets- gruppen.
Vi rekryterar löpande och du blir kontaktad så snart vi matchar din ansökan med en verksamhet där vi tror du skulle passa in.
Din ansökan ligger kvar hos
oss i 6 månader.
Arbetsuppgifter
Kraven kan se olika ut
För att få arbeta som timvikarie i Härjedalens Kommun krävs att du har fyllt 18 år. Kraven på dig som sökande kan se olika ut beroende på inom vilken
verksamhet du söker jobb. Det är meriterande och ibland ett krav att du har utbildning eller erfarenhet inom det yrkesområde din ansökan gäller. Har du körkort kan det vara
en merit men inte alltid ett krav.
För att kunna kommunicera med våra brukare och för att dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. Godkänd i SFI
Gruv krävs för anställning om du inte har läst vid svenskt gymnasium.
Du planerar din arbetstid själv
Du styr din tillgänglighet och väljer själv när du vill arbeta. Får vi ett behov av extra personal när du har lagt dig tillgänglig får du ett SMS med
bokning av arbetspasset. Med hjälp av programvaran TimeCare – som du kan ha i
din mobil – kan du lägga in din tillgängliga tid. Där ser du också redan
inbokade arbetspass och ditt personliga schema finns direkt i din mobiltelefon,
dator eller surfplatta.
Kvalifikationer
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar nära våra brukare med deras välmående i fokus. Våra brukares behov ser olika ut och ett biståndsbeslut ligger till grund för vilka
arbetsuppgifter som ska utföras hos varje brukare. Vanliga arbetsuppgifter är
att hjälpa till med personlig hygien, städning, handling, matlagning,
påklädning och förflyttning.
Arbetstiden är oregelbunden och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår även natt och sovande jour i schemat.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv och känner dig trygg att arbeta både självständigt och i team. Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och kunna ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Att ha undersköterskeutbildning och erfarenhet av att arbete inom vård och omsorg ser vi som extra meriterande.
Vi erbjuder
Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov.
Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter, elin.lemon@herjedalen.se
Ulrika Nilsson, Rekryterare Resurscenter, 0680- 161 55
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33