Extrapersonal till Nordax Bank

Arbetsbeskrivning

Nordax är en nordisk specialistbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 160.000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vi har cirka 200 anställda och genom vår centraliserade affärsmodell bedrivs hela verksamheten från vårt kontor i Stockholm. Nordax grundades år 2003 och sedan dess har vi växt och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Vi hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Vi har specialiserat oss på ett fåtal produkter som bolån, privatutlåning utan säkerhet samt sparkonton. Vi arbetar ständigt med att förbättra kundresan med fokus på hållbarhet; ansvarsfullt företagande är centralt för oss. Vi är övertygade om att det genererar en långsiktig affärsnytta för oss samtidigt som det levererar värde till våra kunder och övriga intressenter.



Ditt uppdrag

Söker du ett utmanande extra arbete vid sidan av annan sysselsättning? Då kanske det här är nästa roll för dig! Som Customer Advisor och medlem i teamet på Customer Operations Norge kommer du att arbeta med service och försäljning som innefattar både kundkontakt via telefon och mail. Du tycker om telefonen som arbetsredskap samtidigt som du är noggrann och har ett öga för detaljer. Du är en driven person som gärna tar fram förslag på förbättringar och gillar att vara i en föränderlig miljö.

Customer Operations uppdrag består i att ansvara för kundprocessen från boarding av ny kund och därefter för hela kundens livscykel. Funktionen består av ca 120 medarbetare fördelade utifrån produkt (privatlån Nordics resp. privatlån Tyskland och bolån) samt en Collectionsenhet, alla samlade i samma lokaler på Gävlegatan 22 i Stockholm. I tillägg finns två stödfunktioner; Development och Sales.

Vi söker

Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa! För att du ska ha de bästa förutsättningarna för att axla rollen som Customer Advisor tror vi att du är en teamplayer och en driven person som trivs i ett föränderligt bolag med stark tillväxt och högt i tak. Här på kontoret arbetar personer från olika delar av världen och mångfald är viktigt för oss – du behöver därför vara en god skriftlig och verbal kommunikatör i både svenska och engelska. Utöver det faktum att vi söker en härlig och positiv kollega så behöver du ha lägst en gymnasieutbildning och behärska norska flytande.

Vem är du?

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i våra rekryteringar. Att du är en teamplayer som drivs av att ge förstklassig service är en nödvändighet. Vi hoppas att du känner igen dig själv i våra värdeord - kundfokuserad, ansvarstagande, sund och enkel.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du:


• Är en teamplayer som är serviceminded
• Har en positiv attityd och bra energi
• Är en drivande person med känsla för försäljning 
• Har dokumenterad erfarenhet från att arbeta med kundservice, gärna över telefon 
• Tycker om att arbeta administrativt och är alltid noggrann
• Gillar att jobba i högt tempo
• Behärskar norska flytande
• Behärskar svenska i tal och skrift 
• Har lägst gymnasieutbildning
• Erfarenhet från kreditbedömning är meriterande men inte ett krav
• Är initiativtagande och flexibel


Vad vi erbjuder

Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen antar vi att du finner rollen intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än en utmanande och rolig roll att växa i.

Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. På Nordax arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa som förbättrar människors välbefinnande och bidrar till att våra anställda får de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi tror på framgång genom människor och därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen.

Nordax är ett svenskt mångkulturellt bolag, här får du kollegor från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm.

Om du vill veta mer

Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Nolander, madeleine.nolander@nordax.se om du har specifika frågor om tjänsten. Har du generella frågor om Nordax eller rekryteringsprocessen får du gärna höra av dig till HR Partner Elin Nestor, elin.nestor@nordax.se. Vi bearbetar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därmed inte med att skicka in din ansökan! Vi vill gärna att ansökningshandlingarna ska innehålla ett kort personligt brev och ett uppdaterat CV. Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas till oss via e-post.

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax Bank Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 januari 2019

Besöksadress

Gävlegatan 22
None

Postadress

Gävlegatan 22
Stockholm, 11330

Liknande jobb


28 november 2024