OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.
Servicecenter och Telefonväxel söker nu 4-5 medarbetare för intermittent anställning (timanställning). Vi söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt. Vi behöver din hjälp som mest under terminsstarterna och när ordinarie personal är frånvarande, så det här uppdraget kan passa dig som till exempel ska skriva uppsats eller studera kvällskurser. Du behöver kunna arbeta heltid under terminsstart, övrig tid på året kontaktar vi dig vid behov. Ange i din ansökan eventuell annan sysselsättning som du har, samt varför en timanställning hos oss skulle passa dig.
Arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.
I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.
Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln eller i andra delar av campusservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• God administrativ kompetens.
Personliga egenskaper:
• Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler.
Meriterande:
• Studier på högskola eller universitet.
• Erfarenhet av Ladok, Canvas och Zoom, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Anställning
Anställningen är en intermittent anställning (timanställning) under 12 månader där arbetstimmar kommer att variera efter behov, med placering vid Fastighets- och serviceenheten. Din titel vid universitetet kommer att vara receptionist. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström, 031-786 2660 eller frida.soderstrom@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-12-07
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.