OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Är du studerande på en löne- eller ekonomiinriktad utbildning och på jakt efter en meriterande deltidssysselsättning vid sidan av dina studier? Vill du få värdefull erfarenhet inom ditt framtida yrkesområde och utvecklas i en internationell organisation? Då har vi tjänsten för dig!
Komet söker nu för uppdragsgivares räkning en engagerad löneassistent för ett långsiktigt konsultuppdrag på deltidsbasis. Vår uppdragsgivare är en ledande leverantör av betalnings- och informationslösningar med över 2000 engagerade medarbetare i hela Norden. Tjänsten i fråga är placerad på det svenska huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.
Som löneadministratör blir du del av bolagets nordiska verksamhet och arbetar i en dynamisk och internationell atmosfär. Du erbjuds en meriterande roll där du stöttar HR-ansvarig i den löpande löneadministrationen. Företaget har sin lönehantering outsourcad, men sköter fortfarande del av administrationen knuten till lönerna. I din roll kommer du bland annat hantera avvikelser, administration i lönesystemet och kontakt med det externa löneteamet.
Är du den vi söker?
Vi tror att du som söker studerar på en eftergymnasial utbildning med inriktning på lön, HR, ekonomi eller motsvarande och är på jakt efter ett meriterande extraarbete parallellt med dina studier. Alternativt har du tidigare erfarenhet inom löneområdet och vill nu arbeta ca 40% vid sidan av andra engagemang. Då uppdraget väntas löpa på under en längre tidsperiod ser vi att du har åtminstone ett år kvar av dina studier och ser långsiktigt på tjänsten. Du är van vid att arbeta administrativt i kontorsmiljö och har du tidigare erfarenhet av löne- eller ekonomiadministration är det mycket meriterande.
Som person är du en tillmötesgående och flexibel lagspelare, som arbetar proaktivt och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är beredd att visa framfötterna och vad du går för, samtidigt som du är prestigelös och angelägen att lära. Rollen ställer krav på förmåga att stödja och supporta, varför fingertoppskänsla gällande service och effektiv avlastning är av största vikt.
Låter det som ett uppdrag för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast! Intervjuer sker löpande och platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Uppdraget ingår i Komets uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute i vår uppdragsgivares verksamhet.
Information om uppdraget:
Start: 7 augusti
Omfattning: Ca 2 dagar/vecka
Uppdragslängd: 1 år
Arbetstider: Kontorstider
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00