Få en fot in i solcellsbranschen som Teknisk support

Få en fot in i solcellsbranschen som Teknisk support

Arbetsbeskrivning

Om Solcellen

Solcellen är ett av de mer rutinerade solcellsföretagen på marknaden och sitter med bas i Österbybruk utanför Uppsala. Solcellen har funnits med sedan 2016 och sålt och monterat flera tusen anläggningar till privatpersoner. Något som kännetecknar Solcellen är att de ställer mycket höga krav vad gäller kunskap och utbildning på deras montörer och elektriker. De använder bara material från de största och mest kända tillverkarna.

Solcellen är ett litet bolag i en spännande bransch med ny teknik. De har en platt organisation med högt i tak, vilket bidragit till god stämning och glatt humör på kontoret. De gör gärna teamaktiviteter tillsammans så som after works med mat och dryck.

Om teamet & rollen

Som teknisk support kommer du att bli en del av Solcellens växande supportavdelning. I denna roll kommer du få komma in tidigt i uppbyggandet av supportavdelningen och kommer ha möjlighet att växa i bolaget. Arbetet kommer bygga mycket på teamwork där ni kommer att arbeta tätt i ert team för att erbjuda kunderna bästa möjliga support.

Som teknisk support kommer du vara Solcellens ansikte ut mot våra kunder och arbetsuppgifterna kommer att variera från att svara på frågor till att hjälpa dem med att lösa tekniska problem. Detta kan handla om att instruera kunder eller att felsöka och åtgärda tekniska problem från kontoret.

Du kommer att arbeta på kontoret som är beläget i Österbybruk utanför Uppsala.

Om dig

I denna roll väger dina personliga egenskaper in mycket då du kommer arbeta i team och nära kunder. Vi ser därför att du är en social och energirik person som bemöter såväl kunder som kollegor med positivitet och lösningsbenägenhet. Du skall även vara självgående och initiativtagande då mycket av dina uppgifter kommer att ske på egen hand.

Som teknisk support kommer du att få handskas med både nöjda och missnöjda kunder så vi tror att du ska känna dig bekväm med att hantera folk i alla sinnesstämningar och alltid stäva efter att göra kunderna nöjda.

Förutom de personliga egenskaperna ser vi även att du har:

- Har ett stort tekniskt intresse

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport/serviceyrke

- Har goda kunskaper i Officepaketet

- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

- Meriterande är om du har ett intresse för förnybar energi eller solceller

Välkommen med din ansökan!

Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ed:Za
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024