OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på rekrytering? Har du erfarenhet av Face to Face? Vill du bli del av ett dynamiskt och internationellt team och utvecklas tillsammans med en växande organisation?
International Rescue Committee (RESCUE) grundades 1933 på initiativ av Albert Einstein och är idag en internationell humanitär organisation med verksamhet i över 40 länder världen över. I slutet av 2019 öppnade RESCUE kontor i Stockholm med målet att skapa engagemang och öka kunskapen i Sverige om humanitära kriser och hur det drabbar människor samt samla in medel från allmänheten. Vi är för närvarande 12 anställda på vårt kontor på Södermalm i Stockholm.
Hösten 2021 startade vi vår Face to Face (F2F) verksamhet och vi är för närvarande tre insamlingsteam. Vi är i en spännande tillväxtfas och söker nu dig som vill ansvara för rekrytering och administration. Rekryteringskoordinatorn spelar en central funktion för F2F-verksamheten och för att bygga och utveckla vår givarbas och RESCUEs verksamhet i Sverige.
Din roll
Som rekryteringskoordinator kommer du att fokusera på två huvudområden, rekrytering och personaladministration. Du ansvarar för att säkerställa att våra team är fullt bemannade, så allt som rör rekrytering av nya värvare och deras introduktion. Du ansvarar också för all administration kopplat till F2F-personalen, såsom kontrakt, rapportering och underlag för löneutbetalning. Du arbetar nära och rapporterar till vår Face to Face Manager i Sverige. Du kommer även att arbeta nära dina övriga kollegor i Sverige och får stöd av vårt globala team av experter inom området.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Hitta och utveckla nya sätt att rekrytera värvare genom till exempel nätverk, event eller sökmotorer
· Organisera och genomföra intervjuer
· Hantera anställningsavtal
· Bistå vid introduktion av nya värvare
· Säkerställa rutiner och kvalitetskontroll för tidrapportering och löneunderlag.
· Bistå i personalfrågor som rör värvare och teamledare och tillsammans med F2F Manager säkerställa att verksamheten drivs effektivt och enligt plan
Vi söker dig som
· Har erfarenhet av rekrytering, framför allt roller inom försäljning/insamling/F2F eller liknande.
· Är en god administratör
· Har arbetat i en coachande och/eller arbetsledande roll
· Har erfarenhet av att arbeta i olika system, tex rekryteringssystem, lönesystem och CRM-system
· Är kunnig och bekväm med Word och Excel
· Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
För att vara framgångsrik i jobbet behöver du vara:
· självgående och gilla att effektivisera, förbättra och lösa problem
· analytisk och tycka om att arbeta med siffror
· strukturerad, organiserad och kan arbeta mot deadlines
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av samt har jobbat med söksystem (ATS), LinkedIn Recruiter, statistik för att attrahera talanger, sökordsoptimering och Salesforce. Tidigare erfarenhet av ideell sektor och intresse för att lära dig mer om insamling är också ett plus.
Intresserad?
Skicka in din ansökan på engelska, CV och ett kort brev där du motiverar varför du söker. Sista ansökningsdag är den 30 oktober. Observera att vi kan komma att intervjua under hela processen så vänta inte med din ansökan.
Om du har specifika frågor om tjänsten kan du skicka ett mejl på engelska till: matthew.bergin@rescue.org
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
RESCUE värdesätter mångfald hos våra medarbetare och ser värdet av samarbete mellan individer som kommer från olika bakgrunder, kompetenser och perspektiv. Vi strävar efter att vara en mångkulturell organisation och arbetar aktivt med likabehandling, mångfald och att skapa en socialt hållbar organisation för alla våra medarbetare. RESCUE Sverige har kollektivavtal och alla anställda omfattas av kollektivavtalade försäkringar och pensioner. För att arbeta hos oss behöver du stå bakom RESCUEs arbete och värderingar.
Vi ser fram emot din ansökan!