OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för service och administration samt trivs i en arbetsmiljö med högt tempo? Som Facility & Admin Coordinator på Maersk Line i Göteborg får du möjlighet att arbeta och utvecklas i en internationell miljö.
We Offer
Som Facility & Admin Coordinator blir du en del av vårt Skandinaviska Facility & Admin Team och utgör tillsammans med kollegor i Norge och Danmark vår funktion med ansvar för reception, kontakt med leverantörer samt flera administrativa och koordinerande uppgifter varav många av finansiell karaktär.
Positionen som är placerad i Göteborg bygger på att administrera och ge service till en stor och dynamisk organisation vilket innebär mycket kontakt med människor från olika delar av världen.
Key Responsibilities
Som Facility & Admin coordinator på Maersk har du en central roll som kräver flexibilitet och förmågan att självständigt prioritera arbetsuppgifterna och ta egna initiativ. Den administrativa och serviceinriktade rollen kräver en hög nivå av struktur och servicemedvetenhet.
- Mottagande och service till besökare
- Hantering av inkommande samtal samt telefonstatistik i våra växelsystem
- Hantering och felanmälan mot interna/externa supportfunktioner beträffande växelsystemen
- Kontakter med leverantörer samt intern administration i samband med inköp av varor och tjänster
- Scanning och hantering av inkommande fakturor
- Posthantering
- Verka för säker arbetsmiljö och det systematiska brandskyddsarbetet
- Säkerställa att konferensutrymmen samt gemensamma utrymmen är representativa
- Assistera övriga funktioner inom organisationen med diverse administrativa uppgifter
- Back-up för övriga funktioner inom Facility & Admin teamet
Who we are looking for
Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande positioner och trivs med att arbeta med telefonen och datorn som främsta arbetsverktyg. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du behärskar engelska språket i både tal och skrift. Behärskar du ytterligare skandinaviska språk såsom norska och danska är detta meriterande.
Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad. Du förstår vikten av din roll för verksamheten och trivs lika bra att arbeta i grupp som du gör med att arbeta självständigt där du driver dina egna processer. Ditt intresse för administration är stort och du tar dig an uppgifter, stora som små, med stort engagemang och prestigelöshet. Vi ser gärna att du trivs i samarbeten och kontakt med kollegor och leverantörer.
Kvalifikationer:
- Relevant yrkeserfarenhet inom service och administration
- Flytande svenska och engelska både i tal och skrift
- Van användare av Office-paketet
- Datavana och erfarenhet från arbete i system
Meriterande:
- SAP
- Norska / danska
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där rätt inställning är viktigt.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi uppmuntrar dig att söka så snart som möjligt.
Om du tycker ovan låter intressant så är du välkommen att ansöka genom att registrera en kandidatprofil på www.maersk.com/career/vacancies och bifoga ditt CV och personliga brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cluster Manager Christian Juul-Nyholm
Operations Manager Maria Sturgis
Equipment Manager, Scandinavia Rune Martensen
+46 733 710014
Manager, Accounting & Reporting Jenny Haraldsson
+46 733 710045
Customer Service Manager Anna Borglin
+46 733 7100
Sales Support Manager Sandra Corneliusson
+46 733 710011
General Manager, Sales Sweden Joakim Palm
+46733710040
Manager, Customer Experience Petra Bernander
+46317511605
+46733710005
Manager, Safmarine Scandinavia Christian Engdahl
+46733710009
Manager Customer Service Pernilla Falkendal
+46 733 710041