OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett par års erfarenhet av administration och vill arbeta i en tjänst med många kontaktytor? Nu söker vi dig som vill bli en del av Swecos Facility Management team. Om du är kommunikativ, självgående och kvalitetsmedveten kan det vara dig vi söker!
OM TJÄNSTEN
Sweco är ett varmt och välkomnande företag med gott arbetsklimat och en hybrid arbetsmodell. För Sweco är hållbarhet är viktigt både när det kommer till Work Life Balance och generellt samhällsansvar.
I tjänsten som Facility Administrator kommer du vara ansvarig för avtals- och hyreshanteringar. Du kommer bli del av ett team på 8 andra kollegor som sitter med andra typer av arbetsuppgifter. För att vara framgångsrik i tjänsten krävs det därför att du är van vid att ta initiativ och driva ditt egna arbete framåt på ett självständigt sätt. Det är viktigt att du trivs med att ha många bollar i luften och social kontakt, då du förväntas ta kontakt med både interna och externa parter för att lösa dina arbetsuppgifter. Som Facility Administrator har du en avgörande roll för att allt ska flyta på smidigt för fastighetsförvaltnings-avdelningen.
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer bli anställd som konsult via Academic Work och arbeta hos Sweco.
Du erbjuds
- En bred och lärorik tjänst inom fastighetsförvaltning
- En dedikerad karriärs partner i form av en dedikerad konsultchef under hela uppdragets gång
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Organisera, planera och administrera pågående förhandlingar av hyresavtal, kontraktshantering och uppsägningsärenden
* Agera support för ärenden som kommer in via Servicedesk
* Granska och godkänna hyresavier/fakturor i Basware
* Eskalera felanmälningar kopplat till fastigheter
* Granska avtal och dokument för underskrift
* Följa upp och lösa pågående ärenden hos hyresnämnden
VI SÖKER DIG SOM
- Har 3-5 års erfarenhet av en koordinerande/administrativ roll gärna inom liknande bransch
- Har en eftergymnasial examen inom ekonomi, juridik, facility management, buisness administration, fastighetsförvaltning
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i systemet Basware
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. De levererar kvalificerade tekniska konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco utför över 120 000 uppdrag i Europa och runt om i världen för att säkerställa rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara energilösningar. Läs mer om Sweco här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231