OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Vi söker en person för Facility and Services Support hos vår kund i Solna.
Avdelningen du kommer arbeta på ansvarar för allt som har att göra med lokalernas användning och beskaffenhet och är en central enhet. Fastighetsservicen är utlagd på entreprenad över landet. På övriga kontor, där bolaget är hyresgäster, sköts fastighetsunderhåll och service av fastighetsägaren eller av denne utsedd representant. Du kommer som en pålitlig affärspartner, på ett lönsamt sätt driva bolagets fastighetsförvaltning och dess relaterade tjänster. I teamet är man totalt 10 personer i hela landet och på denna tjänst rapporterar man till Head of Location Manager.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Facility and Services Support. Har man som uppgift att samordna stödtjänster i företag så att de så smidigt som möjligt kan fokusera på sin kärnverksamhet. Man ansvarar för, administration och planering av stödfunktioner till kärnverksamheter såsom exempelvis fastigheter, lokaler och inredning, logistik, arbetsmiljö, upphandla nya leverantörer samt omförhandla existerande avtal.
Du kommer arbeta med:
• Rikstäckande avtal för kontorsnära tjänster
• Försörjning av kontorsmateriel till kontoren
• Försörjning av kaffe och vatten
• Att restprodukter hanteras enligt avtal
• Att man har rätt mängd och rätt hygienartiklar
• Att det finns rätt mängd frukt på kontoret baserat på röda dagar osv
• Avtal och uppföljning av skötsel på växter, städ och varuautomater
• Att allt SRE-relaterat displayas på monitorer och på intranätet
• Upprättning och uppföljning av PO-nummer för hela avdelningen
• Kravställning mot hyresvärd
Din profil
- Har eftergymnasial utbildning inom Facility Management eller flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta som Facility Manager, Facilities Assistant eller i en liknande roll - meriterande.
- Kan kommunicera bra i både tal och skrift på både svenska och engelska, detta då båda språken kommer att användas dagligen
- Har erfarenhet av att arbeta med projektledning merit
- Har erfarenhet av att support kontorsflyttar ses som meriterande
Eftersom denna roll handlar mycket om att vara ”spindeln i nätet” krävs det att man kan socialisera med många i sin omgivning. Man ska även ha bra initiativ- och kommunikationsförmåga eftersom arbetet även går ut på att sälja in (dina) idéer. Man har minst 5 års erfarenhet av liknande positioner och är driven som person. Man är kommunikativt skicklig på såväl svenska som engelska, kan argumentera och vinna gehör för sin sak, samtidigt som man har en lyhördhet för verksamhetens (kundens) krav och att dessa parametrar alltid måste vägas in. Be a team player.
Vidare är man mycket affärsmässig med ett stort intresse för människor och besitter en naturlig förmåga att påverka, implementera och få andra med sig i utvecklingsprocesser. Det är extremt viktigt att man kan hantera många olika frågor och stakeholders samtidigt utan brist på servicenivån och att man är tillgänglig på kontoret varje dag.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84