Facility Coordinator

Facility Coordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi Facility Coordinator till ett stort telekombolag i Stockholm. Beskrivs du som  flexibel, strukturerad, service-minded och med stor initiativförmåga? Har du några års erfarenhet från ett serviceyrke och har tidigare arbetat inom Facility Services? Har du även erfarenhet av projektarbete eller någon form av samordnande roll.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som Facility Coordinator ansvarar du för allt som rör faciliteterna på  företagets 25 lokalkontor från Malmö i söder till Luleå i norr. Du agerar som ”spindeln i nätet” mellan den lokala personalen, hyresvärdar, övriga leverantörer, säkerhetsavdelning och HR.  Här har du en möjlighet att arbeta i en kreativ, mångsidig och flexibel arbetsmiljö och bidra till företagets kultur där lagarbete och öppenhet leder vägen framåt.

Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat men inte begränsat till nedan:


Operativa arbetsuppgifter:
Ansvar för lokala hyres- och leverantörsavtal inklusive kontakt med hyresvärdar
Koordinera operativa aktiviteter med kontorsansvariga, leverantörer och övriga intressenter.
Stödja de kontorsansvariga kring facilityrelaterade tjänster.
Fakturahantering och budgetuppföljning.
Koordinera arbetsmiljöarbete inklusive SBA, arbetsmiljöronderingar och rapportering till AMK.
Supportera säkerhetsavdelningen och vidarerapportera säkerhetsavvikelser.
Systemadministration inklusive hantering av behörigheter och uppgifter om servicepersoner samt uppdatering av intranät.



Projektrelaterade arbetsuppgifter:
Agera projektsupport vid tex kontorsflyttar och renoveringsprojekt.
Driva och koordinera övriga interna projekt som involverar lokalkontoren.


Arbetstider
Arbetstider: mån-fre 08.00-17.00, 40/h veckan.
Start: Omgående och 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.
 
Rollen utgår från huvudkontor i Kista, Stockholm. En viss mängd resande kan förekomma.

Kvalifikationer
Då rollen innebär ett ansvar för ca 25st mindre lokala kontor samt att koordinera, prioritera och driva Facility-relaterade frågor bör du ha stor erfarenhet i liknande roller. Du ska vara flexibel, strukturerad och självständig i ditt arbetssätt. Vidare ser vi gärna att du är service-minded och har en god initiativförmåga,

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:
Har erfarenhet från ett serviceyrke och arbetat minst 3-5 år inom Facility Services eller liknande.
Har erfarenhet av projektarbete och tidigare haft någon form av samordnande roll.
Har god datorvana och behärskar Microsoft Outlook, Word, PowerPoint och Excel.
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Utbildning inom Facility Management är meriterande.

 
Det är en självklarhet att du förstår och lever efter företagets värderingar samt att du är självgående, service-minded och utåtriktad. Det är samtidigt viktigt att du vågar utmana och vara rakt på sak. Du arbetar strukturerat och har en stor initiativförmåga, är driven och anser att man i ett team måste ha högt i tak för att samarbetet ska kunna fungera optimalt.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-26 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sarah Högbacka, sarah.hogbacka@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare

25 november 2024

Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024