Facility Coordinator sökes till stort telekomföretag i Kista

Facility Coordinator sökes till stort telekomföretag i Kista

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat några år inom Facility Service och trivs i en roll som spindel i nätet mellan olika avdelningar? Är du servicemedveten och utåtriktad? I så fall kanske det här uppdraget på ett välkänt företag med en kreativ, mångsidig och flexibel arbetsmiljö skulle passa dig perfekt - läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi söker efter en Facility Coordinator till vår kund, ett telekomföretag och en av Sveriges största operatörer på såväl privat- som företagsmarknaden. Rollen ingår i avdelningen Facility som rapporterar inom enheten Finance. De ansvarar över samtliga av företagets kontorslokaler och arbetsmiljöer, vilket utöver de i Stockholm är ungefär 25 lokalkontor från Malmö i söder till Luleå i norr. Rollen utgår från det toppmoderna aktivitetsbaserade huvudkontoret i norra Stockholm. En viss mängd resande kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Som Facility Coordinator ansvarar du för allt som rör faciliteterna på samtliga 25 lokalkontor utanför Stockholm. Du är den som håller i trådarna mellan den lokala personalen, hyresvärdar och övriga leverantörer, företagets säkerhetsavdelning och HR. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Ansvar för lokala hyres- och leverantörsavtal inklusive kontakt med hyresvärdar.
Koordinera operativa aktiviteter med kontorsansvariga, leverantörer och övriga intressenter.
Supportera de kontorsansvariga kring facilitetsrelaterade tjänster.
Fakturahantering och budgetuppföljning.
Koordinera arbetsmiljöarbete inklusive SBA, arbetsmiljöronderingar och rapportering till AMK.
Supportera säkerhetsavdelningen och vidarerapportera säkerhetsavvikelser.
Systemadministration inklusive hantering av behörigheter och uppgifter om servicepersoner samt uppdatering av intranät.

Utöver detta tillkommer projektrelaterade arbetsuppgifter så som att:
Agera projektsupport vid t.ex. kontorsflyttar och renoveringsprojekt.
Driva och koordinera övriga interna projekt som involverar lokalkontoren.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en självgående person som gärna tar egna initiativ, är handlingskraftig, ansvarsfull och tycker om att stödja dina kollegor i den dagliga driften och ge god service. Du arbetar strukturerat och är organiserad, vågar utmana och vara rakt på sak. Vidare ser vi att du har en god social förmåga, är utåtriktad, social och positiv i ditt sätt att vara. Självklart förstår och lever du efter företagets värderingar och du anser att det måste vara högt i tak i ett team för att samarbetet ska kunna fungera optimalt.
Här väntar ett företag som värderar sina medarbetare högt. Du kommer att få vara med och bidra till kulturen, där lagarbete och öppenhet leder vägen framåt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke samt arbetat minst 3-5 år inom Facility Services eller liknande.
Erfarenhet av projektarbete och tidigare haft någon form av samordnande roll.
Har god datorvana och behärskar Microsoft Outlook, Word, PowerPoint och Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Plus i kanten:
Utbildning inom Facility Management.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-02-29. Tillträde 2021-09-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32545 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Fastighetsskötare

25 november 2024

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare

25 november 2024

21 november 2024

20 november 2024