OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete som facility manager eller en liknande tjänst? Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsplatsen och som bidrar till en bättre arbetsmiljö? Är du redo för ett nytt spännande uppdrag? Då är det just dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en facility manager till vår kund, en myndighet med huvudkontor i Solna. Tjänsten innebär att arbeta med drift och förvaltning av myndighetens lokaler. Tillsammans med kollegor kommer du även agera stöd till verksamheten samt samordna och fortsätta utveckla lokalförsörjning och säkerhet ute i landet. Du blir en viktig samarbetspartner för verksamheten men också i att vara ersättare för varandra i nyckeluppgifter i teamet.
Dina arbetsuppgifter
Planera, åtgärda, följa upp risker fysisk arbetsmiljö
Översyn av kontor utifrån lokalförsörjningsstrategin
Vara kontaktperson för vissa avtalsleverantörer
Revidera och skapa rutiner
Säkerhetsfrågor nationellt
Delaktig i riskanalysarbetet
Delaktig i kontinuitetsplaneringsarbetet
SBA-organisation, övning, utbildning, revision och kontroll
Hantera passersystem ARX , behörigheter, tillträde etc
Lås och larmhantering
Uppdatera/Framtagande av styrande dokument tillsammans med EC
Kontaktperson mot hyresvärdar och vissa leverantörer
Ha kontakt med administratörer/Kontorsservice ute i landet
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll som facility manager bör du vara ansvarsfull och kan arbeta självgående. Viktigt att ha förmågan att kunna balansera rollen som både styrande och stödjande. Du drivs av att utvecklas och ta dig an nya arbetsuppgifter.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
Goda kunskaper i Officepaketet
Längre erfarenhet av att arbeta med frågor gällande säkerhet
Längre erfarenhet av att arbeta med frågor gällande SBA
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
Plus i kanten:
Arbetat med ARX
Arbetat med Riskanalys och kontinuitetsplanering
Arbetat inom en myndighet
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start omgående/enligt överenskommet med slutdatum 2022-12-31, med chans till förlängning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33202 i ämnesraden.
Om Perido:
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.