OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund, i Malmöregionen, har ett tillfälligt (ca feb-maj) behov av en duktig Facility Manager. Detta är alltså ett ca 4 månader långt konsultuppdrag där du har din anställning hos oss på Experis/Jefferson Wells men tillbringar dina dagar som Facility Manager hos vår kund.
Dina arbetsuppgifter
Som Facility manager är du länken mellan den interna serviceorganisationen, mottagare, hyresvärden samt övriga interna och externa serviceleverantörer/ entreprenörer. Du ska på plats företräda serviceenheten och ansvara för överenskomna serviceleveranser. Till din hjälp har du en servicegrupp som består av 13 medarbetare som du arbetsleder och har personalansvar för. Din servicegrupp ska arbeta flexibelt med olika serviceuppgifter såsom närservice, godshantering, lokalvård, post och verkstad. Själv rapporterar du till servicechefen och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med Facility managers från övriga serviceområden.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
* Tillsammans med servicechef, övriga Facility Managers och ledningsfunktioner leda och utveckla processer, rutiner och arbetssätt kring vår kunds servicetjänster.
* Personal- och ledningsansvar för medarbetarna inom servicegruppen.
* Tillsammans med servicechef arbeta med planerings- och budgetarbetet samt stödja vid inköp- och upphandlingar.
* Ekonomisk uppföljning.
* Administrera och följa upp inkomna serviceärenden i existerande ärendehanteringssystem.
* En stor del av arbetet kommer att bestå av kontakter av olika slag, allt från interna kunder och mottagare till externa leverantörer.
Vem är du?
Du är en duktig, kommunikativ och handlingskraftig ledare som förstår vikten av att skapa goda relationer med din omgivning. Du trivs i en roll där du träffar människor och har möjlighet att driva utveckling. Som person är du prestigelös och engagerad och genom din positiva attityd bidrar du till ett gott arbetsklimat med såväl nöjda medarbetare som mottagare.
* Du har arbetat som chef eller arbetsledare med personal- och ekonomiansvar.
* Du har kunskap och erfarenhet av serviceorienterad verksamhet.
* Du har erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetarbete.
* Du har mycket god datorvana och behärskar MS Office.
* Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
* Du innehar B-körkort
* Som ledare har du förmågan att självständigt organisera och prioritera.
* Du har förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare.
* Du förstår vikten av lagspel och hjälper till där det behövs.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi