OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. Det byggs och planeras som aldrig förr och nya bostäder, arbetsplatser och infrastruktur tar form. Fastighetsavdelningen är en del av förvaltningen Support och lokaler och finns till för kommunens verksamheter genom bland annat en effektiv och hållbar lokalförsörjning. Vi söker nu en facility manager som vill göra skillnad i en kommun med stark tillväxt och snabb utveckling
Hos oss får du ett utmanande och varierande arbete där du tillsammans med andra bidrar till ett växande Skellefteå. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som facility manager har du en central roll i att säkerställa att våra lokaler är en produktiv och trivsam arbetsplats för våra medarbetare. Du ansvarar för delar av våra kontorsytor med fokus på lös inredning och dess löpande underhåll. I rollen är du beställare av tjänster som exempelvis IT och lokalvård samt ansvarar för beställning av inredning, tillbehör och utrustning. Förutom underhåll och utveckling av befintliga kontorsytor kommer du också vara en del av projekt för att implementera nya koncept som bidrar till att skapa ändamålsenliga, kostnadseffektiva och trivsamma lokaler.
På Skellefteå kommun strävar vi alltid efter att hitta hållbara lösningar. Där har du en viktig roll i att organisera, ta vara på och återanvända kommunens tidigare inköp av lös inredning. Ditt intresse och din kunskap inom kontorsdesign kommer att vara en viktig faktor när det gäller att förstå hur arbetsmiljön påverkar våra anställdas prestation och trivsel. Du arbetar aktivt för att skapa arbetsplatser där hållbarhet är i fokus, och där återbruk av resurser och material är en integrerad del av designprocessen. Dessutom kommer du att leda och delta på husråd med verksamheterna, samt dokumentera, informera om och följa upp överenskomna åtgärder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom området eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har tidigare erfarenhet av arbete med att utveckla och ansvara för tjänster som förbättrar arbetsplatsupplevelsen. Har du dessutom kunskap och erfarenhet av kontorsdesign ser vi det som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av budgetansvar ser vi även det som meriterande.
Som person är du välorganiserad och kan självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du är ambitiös och gör det som krävs för att hålla deadlines och nå ett gott resultat. För att lyckas i rollen behöver du vara skicklig på att etablera goda relationer och trivs i nära samarbete med andra.
För tjänsten krävs B-körkort.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00