Facility manager/Hussamordnare

Facility manager/Hussamordnare

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Natrium står på toppen av Medicinareberget sedan augusti 2023. Byggnaden är 32 000 m2 stor, i åtta våningsplan. Här finns flera avancerade labbmiljöer så som fytotron, herbarium och mikroskopiavdelning i kombination med flexibla generella labb som kan ställas om efter behov.

Byggnaden innehåller också kontor och studieplatser samt moderna lärandemiljöer för 600 medarbetare och ca 3000 studenter från institutionerna för biologi och miljövetenskap, kemi och molekylärbiologi, marina vetenskaper, geovetenskaper, kulturvård samt fakultetskansliet för naturvetenskap. I Natrium har vi har skapat en funktionell, modern och inspirerande miljö för framtidens utbildning, forskning och samverkan inom området naturvetenskap.

Vi söker nu en Facility manager/Hussamordnare till Natrium som ska samordna och optimera olika aktiviteter som stödjer kärnverksamheten.

Som Facility manager/Hussamordnare får du en nyckelposition. I uppdraget ingår att utforma Natriums Facility management-tjänster (FM-tjänster) som gör Natrium till ett väl fungerande hus. Arbetet sker i nära dialog med husledningen. Den består av prefekterna, som är chefer vid institutionerna, samt kanslichefen vid fakultetskansliet.

Arbetsuppgifter  

• Primär kontaktyta mot fastighetsägare och andra verksamheter på Medicinareberget
• Ansvar för leverantörsavtal; -upphandling, -uppföljning och -utveckling
• Upprätta och följa budget för gemensamma driftskostnader
• Inventeringsansvar för gemensamma anläggningstillgångar i fastigheten
• Initiera och delta i aktuella projekt- och utvecklingsarbeten
• Delta i det systematiska brandsäkerhetsarbetet
• Delta i och koordinera arbetet med tillträdesbehörigheter i fastigheten
• Kommunikation av fastighets- och servicefrågor
• Initiera inköpssamordning tillsammans med de olika verksamheterna
• Stödja husledningen i frågor om facility management

Kvalifikationer 
Krav för anställningen:


• Du har en avslutad teknisk högskole- eller civilingenjörsutbildning alternativt annan utbildningsbakgrund eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för anställningen, företrädelsevis inom FM-området för att kunna möta verksamhetens olika behov av lösningar inom fastighet och service.
• Du arbetar självständigt och tar ansvar för både kvalitet och leveranser, samtidigt som du uppskattar att arbeta i samspel med kollegor och team inom verksamheten.
• Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt med god förmåga att planera ditt arbete och prioritera, samt hantera många uppgifter samtidigt.
• Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, något som ställer höga krav på samarbetsförmåga samt din förmåga att utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna anställning.

Meriterande för anställningen:


• Du har några års dokumenterad erfarenhet av arbete med fastighetsförvaltning.
• Du har dokumenterad erfarenhet av projektledning och att beställa och driva egna projekt kopplat till fastighetsservice och säkerhetsfrågor.

Anställning 
Anställningen är tillsvidare på deltid (50%) med placering på fakultetskansliet inom Naturvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta dekan Göran Hilmersson (goran.hilmersson@gu.se) eller projektledare Thomas Lewing (thomas.lewing@gu.se).

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska innehålla:


• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller de kriterier som anges i annonsen.
• Meritförteckning (CV) och eventuella intyg.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-12-18

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


Kommersiell förvaltare

Kommersiell förvaltare

25 november 2024

Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024