OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du nästa utmaning där du får bidra med dina koordinerande och administrativa erfarenheter? Lockas du även av att ingå i ett stort internationellt bolag med fokus på innovation och framtiden? Då kan detta vara tjänsten för dig. Sök redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
En av Europas ledande aktörer inom teknikbranschen letar nu efter en Facility & Services Support till deras huvudkontor i Solna. I denna roll kommer du att jobba i en händelserik miljö och i en verksamhet med högt tempo med stort fokus på medarbetarna.
Du erbjuds
* Under ett år få värdefull erfarenhet som Facility & Services Support
* Utvecklas i en internationell miljö
* En plats på ett kontor med duktiga, nyfikna och innovativa medarbetare
* Ha en dedikerad Konsultchef från Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Facility & Services Support har man som uppgift att samordna stödtjänster i företag så att de så smidigt som möjligt kan fokusera på sin kärnverksamhet. Man ansvarar för, administration och planering av stödfunktioner till kärnverksamheter såsom exempelvis fastigheter, lokaler och inredning, logistik, arbetsmiljö, upphandla nya leverantörer samt omförhandla existerande avtal.
Arbetsuppgifterna man ansvarar för är bland annat:
* Rikstäckande avtal för kontorsnära tjänster
* Försörjning av kontorsmateriel, kaffe och vatten till kontoren
* Att restprodukter hanteras enligt avtal
* Att man har rätt mängd och frukt och hygienartiklar
* Avtal och uppföljning av skötsel på växter, städ och varuautomater
* Att allt SRE-relaterat displayas på monitorer och på intranätet
* Upprättning och uppföljning av PO-nummer för hela avdelningen
* Kravställning mot hyresvärd
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande positioner
* Kan kommunicera på såväl svenska som engelska, och kunna argumentera och vinna gehör för sin sak på båda språken
* Är van vid att hantera många olika frågor och stakeholders samtidigt utan brist på servicenivån
* Har möjlighet att arbeta från kontoret i Arenastaden, Solna
Meriterande krav
* Har eftergymnasial utbildning inom Facility Management eller flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta som Facility Manager, Facilities Assistant eller liknande
* Har erfarenhet av att arbeta med projektledning
* Har erfarenhet av att supportera vid kontorsflyttar
Som Person
För att trivas i rollen som Facility & Services Support tror vi att du är en initiativtagande, kommunikativ och självgående person som trivs i en arbetsmiljö med högt tempo. Eftersom denna roll handlar om att vara ”spindeln i nätet” krävs det att man kan socialisera sig med många i sin omgivning. Vidare är du mycket affärsmässig med ett stort intresse för människor och besitter en naturlig förmåga att få andra med sig i utvecklingsprocesser. Du strävar efter att leverera kvalité och förstklassig service och slutför alltid de arbetsuppgifter du har tagit dig an. Som person har du lätt för att samarbeta, bidrar till en bra stämning och ett gott arbetsklimat.
Övrig information
* Start: 1 december 2020
* Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan
* Långsiktighet: Uppdrag till sista november 2021
* Placering: Solna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231