OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ikano Bank.
Om företaget:
Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Bankens vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag genom att erbjuda enkla, schyssta och prisvärda tjänster, för en sund ekonomi för de många människorna. Detta görs genom att man erbjuder spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. Banken är verksam i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike.
Ikano Bank ägs till 51 procent av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel. Övriga 49 procent ägs av Ingka-koncernen. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö och företaget är registrerat i Älmhult där verksamheten en gång grundades. Ikano Bank är på en transformationsresa för att främja nya tankesätt, arbetssätt och lösningar. Visionen är att skapa användarvänliga digitala möjligheter för de många människorna genom att frigöra den fulla potentialen hos Ikanos medarbetare och partners.
Arbetsuppgifter:
Som Factoring Support arbetar du i ett team med sju kollegor. Du är företagets ansikte utåt och erbjuder förstklassig service till Ikano Banks företagskunder. I ditt ansvarsområde ingår det att hantera kundtjänstfrågor med service i fokus samt kontakta de kunder som är försenade med sina betalningar via telefon och e-post. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Kundtjänst via telefon och e-post
• Kommunikation med kunder och uppdragsgivare
• Fakturaregistrering
• Kundkontakt gällande sena betalningar
• Administration av kundreskontra
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av arbete med kundkontakt, exempelvis kundtjänst
• Meriterande med erfarenhet av B2B-kontakt
• Meriterande med en utbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Med din positiva attityd vill du vara med och bidra till teamets och företagets fortsatta arbete. Du värdesätter och förstår vikten av att arbeta noggrant. Vidare är du en skicklig kommunikatör och känner dig bekväm i att föra kunddialoger. Du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och att driva ditt arbete framåt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund