OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Factory IT Service Desk & IT Övervakning
Empir Industry AB är specialiserade på att skapa och leverera IT-lösningar som gör industrin
konkurrenskraftigare.
Vi erbjuder tjänster och mjukvara för smarta fabriker och lager för bättre
spårbarhet, kvalitetssäkring och effektivare produktionsflöden samt drift av kritiska system och
komponenter. Empir har varit verksamma med stark förankring i industrin sedan 1999. Vi arbetar
både lokalt och globalt med våra kunder och har kontor i Uddevalla, Göteborg, Trollhättan, Skövde samt i Charleston, SC, USA.
Empir Industry certifierades 2020, 2021 och 2022 som ett Great Place To Work. Det är en
kvalitetsutmärkelse som innebär att vi är en arbetsplats där medarbetarna känner sig trygga, stolta och trivs. 2021 var vi till och med på topp 15 listan för Sveriges Bästa Arbetsgivare.
Vi söker dig som vill jobba med att supportera och effektivisera smarta fabriker tillsammans med vårt team. Teknik och koncept som Internet-of-Things och Industri 4.0 är i fokus och våra kunder
efterfrågar alltmer digitalisering av tillverkningsprocessen.
Vårt team Empir Industry har samlat några av branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor.
Medarbetare som levererar med passion, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget är något
som kännetecknar oss. Vi strävar alltid efter att ta oss till nya nivåer genom ständigt
förbättringsarbete.
Rollen vi söker
Du kommer i huvudsak jobba hos vår kund i ett längre uppdrag. Arbetet innebär drift, support,
förändringsarbete och incidentkoordinering i vår kunds kritiska IT-miljö, där du blir del av ett större team av supporttekniker. I uppdraget ingår beredskap och skifttjänst i ett rullande schema.
För att trivas och lyckas bör du
- Vara en flexibel, utåtriktad och nyfiken person
- Ha en diplomatisk men pragmatisk approach
- Ha lätt för att se helheten och förstå förhållanden mellan applikation och infrastruktur
- Trivas utmärkt med nya som befintliga kundrelationer
- Vara självgående och kunna ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter
- Brinna för att hitta de rätta lösningarna
- Vilja utvecklas och vara öppen för att ta till dig nya teknologier och sätt att arbeta
Kvalifikationer och erfarenhet
- Erfarenhet av IT-drift, incident-koordinering och support
- Har en kunskap om IT infrastruktur och applikation
- Vana att hantera kundkontakter på olika nivåer inom organisationer
- Du behärskar givetvis svenska och engelska i tal och skrift samt har B-körkort
Det är meriterande om du är/har
- Erfarenhet av IT inom tillverkningsindustri
- Erfarenhet av att skriva dokumentation och instruktioner
- Erfarenhet att jobba i ärendehanteringssystem, som ServiceNow
- Certifierad inom Windows Server-platform (2012 eller nyare)
- Certifierad och har erfarenhet av ITIL
En vanlig dag på jobbet innehåller
- Incidenthantering när komponenterna (infrastruktur/applikation) som vi ansvarar för blir påverkade
- Proaktiv monitorering av vår kunds miljö
- Förbättringsarbeten, både internt och mot kund – för process / dokumentation / övervakning i de tekniska miljöerna.
- Problemhantering för att förebygga eller hitta grundorsaken till allvarliga eller återkommande
problem
- Förändringsarbeten i de system inom uppdragets ansvarsområden
Vi ser fram emot din ansökan. Ta chansen att vara med på denna spännande resa tillsammans med oss! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.