OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Har du erfarenhet av lönehantering och tycker om att arbeta serviceinriktat och lösningsfokuserat tillsammans med andra? Då är detta tjänsten för dig.
Vi söker en löne-HR specialist till vår enhet i Fagersta.
Fagersta Stainless är en av de ledande tillverkarna i världen vad gäller rostfri valstråd och dragen tråd. Vårt kontor och produktion ligger i Fagersta, Sverige. I vårt valsverk produceras ca 50 000 ton valstråd årligen varav ungefär 10 000 ton bearbetas vidare till dragen tråd. Våra produkter sälj över hela världen direkt från oss, eller via ett närverk av representanter. Fagersta Stainless ingår i Outokumpu-gruppen, en global ledare inom rostfritt stål med huvudkontor i Helsingfors.
Dina arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du arbete självständigt med fokus på löneprocessen i vårt system AGDA. Du arbetar dagligen med att vara ett support mot hela organisationen i lönerelaterade frågor, viket innebär en daglig kontakt med chefer och medarbetare. Du är en del av HR avdelningen lokalt och kommer arbeta i nära samarbete med lokal HR chef samtidigt som du kommer arbeta/rapportera till det globala Payroll teamet.
Då tjänsten är delad, lönespecialist och HR specialist är ingen dag den andra lik. Mycket fokus kommer att ligga på lönehanteringen men det kommer även ges möjlighet att arbeta med HR relaterade frågor.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom lönehanteringen är att ansvara för löneprocessernas olika delar (tidrapportering, löneutbetalning, bokföring, reseräkningar mm). I samband med detta kommer du även ta fram statistik relaterat till löner/löneprocesser samt delta vid revisioner. Vidare förekommer administration av försäkringar, skatt, pension samt att sköta kontakterna med olika myndigheter kopplat till detta.
I din roll som HR specialist kommer du ha ett nära samarbete med HR chefen lokalt och bistå i det dagliga HR arbetet med olika administrativa uppgifter, exempelvis kontrakt, personal- och schemaändringar samt uppdatera det interna ledningssystemet för HR processen. Du kommer även arrangera/boka utbildningar för organisationen samt ansvara för dokumentation av utbildningar och kompetensmatriser. Du kommer även vara delaktig i lönerevisionsprocessen samt vid rekryteringar. I rollen ingår även att hålla personalsystemet People Drive uppdaterat och se till att arkiveringen sköts enligt interna rutiner.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller erfarenhet av löneadministration/HR. Du har haft eget ansvar för löneutbetalningar med tillhörande administration vilket också gör att du har en god kunskap om arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, gärna Stål & Metallavtalet. Som person har du god samarbetsförmåga och värdesätter god service. Du kommer hantera alla löner för företaget. Detta förutsätter att du ser vikten av noggrannhet, struktur och följa deadlines som en självklarhet. Du talar svenska och engelska obehindrat samt har goda kunskaper i Excel samt i ett lönesystem. Meriterande är om du har kunskaper i systemet AGDA.
Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering och hänvisar samtliga frågor till Anna Eriksson Viberg, tel 0733-51 27 65. Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2021-08-06. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera