Fakturaadministratör sökes till globalt företag i Solna!

Fakturaadministratör sökes till globalt företag i Solna!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vår uppskattade kund som är ett internationellt och globalt teknikföretag med huvudkontor i Solna söker nu efter sin nya ekonomistjärna. Här välkomnas du till ett globalt företag med stora utvecklingsmöjligheter och till en arbetsplats med högt i tak.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place men vara placerad på kundens huvudkontor i Solna, med viss möjlighet att arbeta på distans. Kontoret ligger nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia men även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt i vårsolen.

Om Rollen

I rollen som fakturaadministratör kommer du att hantera och utreda fakturor. Du kommer att ha kontakt med interna kontakter men också en del externa. Kontakterna sker via telefon, Teams och mail och är främst på engelska. Du kommer även att jobba i många olika system som exempelvis SAP, Ariba Guided Buying, Webmethods, Teams och Outlook. I rollen behöver du ha en god initiativ- och samarbetsförmåga då du samarbetar med olika delar av organisationen.

Arbetsuppgifter

Rollen som fakturaadministratör är bred och du kommer bland annat att ha följande uppgifter:

• Hantera och utreda fakturor och godsmottag (ej fysiska)
• Administrativa uppgifter
• Arbete i funktionsbrevlåda
• Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata

Kvalifikationer

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra
• Erfarenhet av SAP
• God kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska
• Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav

Dina personliga egenskaper

För att passa och trivas i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt. Vidare behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor omkring dig god service. Vi önskar även att du tycker det är kul att hantera kontakter i en global miljö och att arbeta med parallella administrativa uppgifter.

Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Liknande jobb


20 december 2024