Fakturaadministratör till ledande IT-bolag!

Fakturaadministratör till ledande IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Stämmer attributen driven, positiv och strukturerad in på dig? Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom fakturering och är redo för en ny utmaning? Om du vill arbeta på ett socialt företag med familjär stämning så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker en Fakturaadministratör till vår kund som är verksamma inom IT-branschen. Bolaget är specialiserade och marknadsledande inom digitala marknadsundersökningar. Man har byggt upp världens största nätverk av ett hundratals miljoner respondenter runt om i världen och kunderna är verksamma inom ett flertal sektorer. Bolaget är börsnoterat och trots att arbetsmiljön är av internationell karaktär är det en väldigt familjär stämning på Stockholmskontoret där denna tjänst är placerad. Utöver de hjälpsamma kollegorna på arbetstid är det gott om trevliga aktiviteter vid sidan av jobbet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Fakturaadministratör ansvarar du för de dagliga administrationerna av fakturering för att stödja vår globala verksamhet. Mer specifikt innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Skapa och skicka fakturor
Stödja interna och externa kunder i faktureringsrelaterade frågor
Hantera och utveckla faktureringsprocessen
Utbilda kollegor i faktureringsprocessen och andra finansiella regler
Leda utredningar av frågor
Övriga administrativa uppgifter

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Fakturaadministratör tror vi att du är nyfiken, påhittig och tycker om tekniska utmaningar. Det är viktigt att du är en ansvarstagande person med framåtanda och är en doer uti fingerspetsarna som aldrig tvekar på att göra en arbetsinsats. Vidare ser vi att du är social och vill vara med och bidra till en familjär och empatisk stämning bland kollegorna. Många möten med internationella kunder förekommer och det är därför viktigt att du är flytande i engelska och att din kommunikation oavsett språk håller en hög professionell standard.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Minst 1 års erfarenhet inom liknande roll
Erfarenhet av att utföra processdrivna arbetsuppgifter
Goda kunskaper i MS Office (Excel)
Arbetslivserfarenhet inom fakturering
Erfarenhet av att jobba mot kund (internt/externt)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på ett professionellt sätt, såväl på svenska som engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i NetSuite

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till anställning hos kund. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32645 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024