OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolidenområdet söker Fakturahandläggare till Ekonomifunktionen
Är du en serviceinriktad person som tycker om fakturahantering? Då kan det här jobbet vara någonting för dig!
Arbetsuppgifter
Du ingår i en arbetsgrupp som ansvarar för att hantera Bolidenområdets samtliga inkomna leverantörsfakturor. Arbetsuppgifterna består av att kontrollera och matcha fakturor mot inköpsorder, kontera och distribuera fakturor till interna mottagare för godkännande, samt bevaka att Bolidens attestregelverk och redovisningsregler efterföljs. Du har även en roll som intern support och är behjälplig vid introduktion av nya chefer och medarbetare.
Arbetet är en tillsvidaretjänst underställd områdets ekonomichef, med stationeringsort i Boliden. Resor i arbetet till Bolidenområdets verksamheter i västra delen av Västerbotten, inom tio mils radie, förekommer.
Utbildning och övriga kvalifikationer
Du har ekonomiutbildning på gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande. Som person är du serviceinriktad och engagerad, samt har god social kompetens. I och med att en stor del av arbetet utgörs av intern support är det viktigt att du känner dig trygg med att svara på frågor både i tal och skrift. Vi ser också att du vill vara aktiv i förbättringsarbete samt bidra till en god stämning på arbetsplatsen.
Arbetet ställer krav på grundläggande kunskaper i Excel. Erfarenheter av Maximo och Basware/Alusta är meriterande. B-körkort är ett krav.