OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Intertek har funnits i över 130 år och är en ledande global leverantör av lösningar för produktsäkerhet, kvalitet och certifiering av ledningssystem .De hjälper även sina kunder med förbättring av prestanda, att effektivisera tillverkning och logistikkedjor, övervinna hinder och minska risker vid tillträde till nya marknader. Intertek är en av de största aktörerna i branschen med över 40000 anställda i 100 länder. De ser även till att sina kunders produkter lever upp till kraven på kvalitet, hälsa, miljö, säkerhet och socialt ansvar på de flesta marknaderna världen över. Stockholmskontoret finns beläget i Kista.
Tjänsten
Tjänsten innebär att du som fakturakoordinator/junior ekonomiassistent kommer att tillhöra faktureringsteamet som tillsammans med dig kommer att bestå utav 3 personer. Som fakturakoordinator kommer du att ha primärt fokus på fakturering till kund. En del av fakturorna är automatiserade medan andra innebär att man manuellt skapar fakturan i Interteks ekonomisystem. Det löpande arbetet kommer bl.a. bestå utav utredande arbete där du samlar in underlag ifrån revisorer och säljare internt inom bolaget. Du kommer att fungera som en länk mellan kunden och verksamheten.
Arbetsuppgifter
- Samla in underlag
- Fakturering för Interteks svenska och norska verksamhet
- Effektivisering och samordning av faktureringsprocessen.
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning
- Erfarenhet utav av att ha arbetat med administration
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet
- Bekväm med att arbeta i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
För att passa i rollen somfakturakoordinator/junior ekonomiassistent är du ordningsam och noggrann. Du trivs i en administrativ roll med ett högt tempo samt är strukturerad och ansvarstagande gällande dina arbetsuppgifter. Då rollen innefattar att bland annat kontakta kunder så är det viktigt att du är kundserviceorienterad. Vidare tror vi att du är prestigelös och kommer att bidra med en glad och positiv stämning till teamet.
Meriterande
Tidigare erfarenhet ifrån fakturering och flödet inom fakturering
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Start för tjänstensomfakturakoordinator/junior ekonomiassistent är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten.Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445