Faktureringsadministratör sökes till Södertälje

Faktureringsadministratör sökes till Södertälje

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete? Är du på jakt efter ett nytt arbete? Då kan du vara den vi söker till rollen som Faktureringsadministratör till Södertälje!

Som faktureringsadministratör kommer du att arbeta med fakturering, påminnelsehantering, krediteringar och återbetalningar samt inbetalningar och kundreskontra. Du kommer att ha en löpande dialog med inkasso som hanteras av extern part, du kommer att jobba med månads-s och årsbokslutsunderlag till redovisning. Det kommer även att innebära en viss kunddialog.

I rollen som faktureringsadministratör kommer du exempelvis att jobba med:
- Fakturering
- Påminnelsehantering
- In- och utbetalningar
- Kundreskontra
- Bokslut

I rollen förväntas du även att samarbeta med kollegor för att kvalitetssäkra hela faktureringsprocessen och att ni tillsammans kontinuerligt utvecklar de arbetssätt och rutiner som ingår i processen. Ett stort fokus i denna kvalitetssäkring ligger kring automatisering och digitalisering.
Du kommer även att hantera utredningar kopplade till fakturering och med att ta fram rapporter och statistik, samt analysera och agera på data.


Personprofil
Vi söker dig som är utvecklingsorienterad, självgående, organiserad och metodisk samt ansvarsfull och engagerad. Det är viktigt för dig med ett bra samarbete med kollegor och att skapa goda relationer. Du är stresstålig och bra på att prioritera vid hög arbetsbelastning.

För att lyckas i rollen som faktureringsadministratör krävs vidare:
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av liknande roll inom fakturering, kundreskontra och inkasso
- God IT-kompetens
- Mycket bra kunskaper i det svenska språket, både muntligt, skriftligt och hörförståelse

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från VA-/Energibranschen (elnät/fjärrvärme)


Övrigt
Start: Mitten av september enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Måndag-fredag kontorstider
Plats: Södertälje

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Christoffer Bergström på mail christoffer.bergstrom@performiq.se Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


21 november 2024