OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en faktureringsassistent till ett världsledande bolag inom kommunikationstjänster
Uppdragsperiod: 2022-04-01 - 2022-06-30 (med möjlighet till förlängning)
Plats: Stockholm
Anställningsform: Konsultuppdrag via Delta Consulting hos vår kund
Arbetstid: 08.00 - 17.00 (eller enligt annan överenskommelse)
Remote: Hybrid (Delvis på kontoret)
Vår kund
Vår kund är ett är teknikbolag i framkant som är verksamma inom molnbaserade kommunikationstjänster. De är ledande inom sin sektor och har kunden över hela världen.
Rollbeskrivning
- Som Billing Assistant (Faktueringsassistent) kommer du förbereda fakturering inför utskick till en bred skara kunder
- Du kommer förbereda och granska månatliga fakturor enligt företagets riktlinjer och med hjälp av finansiellt underlag säkerställer du att vi levererar inom den satta tidsramen
- Du kommer även analysera, undersöka och lösa en mängd olika interna och externa kundfrågor angående faktureringsstatus, samt kontakta externa och interna kontaktpersoner för att lösa faktureringsfrågor om något inte står rätt till
- Eftersom våra kunder har kontor inom olika tidszoner kan det stundvis behövas viss flexibilitet kring din schemalagda arbetstid
Huvudsakliga ansvarsområden
- Kommunikationsansvarig för faktueringsförfrågningar i Salesforce och ansvara för att mejl mellan kunder, säljteam och andra interna kontaktpersoner skickas på rätt sätt
- Underhålla och förbättra finansiella mallar & dokument
- Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att vi fakturerar rätt
- Kommunicera vidare information till rätt kontaktpersoner och lösa olika faktureringsrelaterade problem som kan dyka upp
- Säkerställa att både kunder och säljteam får förfrågningar i tid och att de kontaktas enligt de interna riktlinjerna för kommunikationskanalerna som är uppsatta
- Supportera månatliga och kvartalsvisa revisioner och annan uppstädning
- Driva förbättringsfrågor inom ditt område
Vem tror vi att du är?
- För att leverera i rollen ser vi att du är kundorienterad och en duktig kommunikatör
- Du är organiserad och har ett öga för detaljer
- I rollen krävs det att du arbetar självständigt och tar ägarskap över ditt eget arbete samtidigt som du bidrar till teamet
- Du kan planera ditt arbete och säkerställa att det blir gjort inom satta deadlines
- Du är nyexaminerad eller har ett par års erfarenhet som Ekonomiassistent, Staff Accountant, Billing Analyst eller assisterat inom en ekonomifunktion
- Du är effektiv i MS Office, tycker om att arbeta i Excel och är duktig i Excel
- Du har en kandidatexamen inom redovisning eller motsvarande
- Du är flytande i engelska så väl som tal & skrift
Meriterande
- Erfarenhet av faktureringssystem och förståelse för processerna
- Erfarenhet inom Telecom
- Erfarenhet av SQL
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Max Frodig på max@deltaconsulting.se eller 076-709 04 28.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson