Faktureringsekonom

Faktureringsekonom

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny faktureringsekonom till vårt nyrenoverade kontor i Göteborg!

Hos oss på Nexer finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med det enskilda bolagets entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika typer av bolag inom Techbranschen. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kollegor ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Nexers ledord We love what we do, and we get it done genomsyrar vårt arbete på Nexer. Utifrån vår starka ambition och våra värderingar gör vi skillnad. Nexer stödjer till exempel Star for life och Kodcentrum. genom att jobba tillsammans med oss så jobbar du för en bättre morgondag.

Som en del av Nexers ekonomiavdelning kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra vårt bästa för att ge våra bolag en hög servicegrad med hög kvalité på vår redovisning. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!

Det här är ditt blivande jobb

Du kommer tillhöra Reskontrateamet, med placering Göteborg, som är en del av Nexers ekonomiavdelning och som hanterar kund- och leverantörsreskontraprocesserna för våra bolag inom Sverige samt även till viss del utomlands. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Ekonomiorganisationen är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra faktureringsekonomer och ekonomiassistenter samt redovisningsteam och controllers. Totalt är vi ett 20-tal kollegor inom Ekonomiavdelningen.

Du kommer ansvara för fakturering inom ditt eget kundsegment där dina dagliga kontaktytor sträcker sig från ett nära arbete med uppdragsledare och kunder till controllers, chefer och konsulter. Du arbetar i ett ekonomiteam regionalt men har även daglig kontakt med dina kollegor på andra kontor runt om i Sverige. Arbetet innebär löpande fakturering gentemot våra kunder, vilket bl a även innefattar; kreditupplysning, uppsättning av kunder och uppdrag/projekt, registrering av fakturor i kundportaler, avstämning av selfbillingfakturor etc.  

Vem är du?

Du har någon form av eftergymnasial examen inom ekonomiområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna i en roll där tjänstefakturering varit en central del av arbetet. Vår förhoppning är att du tidigare arbetat i ett tjänsteföretag, och har god förståelse för projektekonomi.

För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Du behöver vara effektiv och ha lätt för att lära då det är ett högt tempo hos oss. Självklart har du god kommunikativ förmåga och är en bra lagspelare.

Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och ta ett gemensamt leveransansvar mot kunden tillsammans med övriga i teamet. Vi ser att du har förmåga att prestera och leverera i vardagen och under arbetstoppar. De främsta utmaningarna är att strukturera och prioritera rätt samt att hålla deadlines.

Vi arbetar dagligen med lärande och självledarskap för att vinna framtiden tillsammans, och några nyckelord för oss är ansvarsfull, proaktiv och modig.

Anställningsform

Tillsvidaretjänst.

Tillträde

Så snart som möjligt efter överenskommelse.

Placering

Göteborg, Lindholmen.

Förmåner

Kollektivavtal och Nexers förmånspaket (mer info under processen).

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten och arbetsuppgifterna får du gärna maila vår reskontrachef Karin Wennolf på karin.wennolf@nexergroup.com. Har du frågor om Nexer eller rekryteringsprocessen får Du gärna maila ansvarig rekryterare Albin Ljungquist på Albin.Ljungquist@nexergroup.com

 

 

 

             

 


Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


21 november 2024