OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILL DU ARBETA MED EKONOMI I EN VERKSAMHETSNÄRA ROLL MED STORT EGET ANSVAR?
I samband med att en av våra medarbetare går vidare till en annan tjänst inom ekonomiavdelningen samt för att täcka upp för en annan medarbetares föräldraledighet, söker vi nu efter ytterligare två faktureringsekonomer. Placeringsorten kan vara i Göteborg, Malmö eller Örebro, dvs. helt beroende på var du är stationerad. Tjänsterna är dels en tillsvidareanställning, dels ett vikariat som sträcker sig över 1 års tid.
Vad ger vi dig?
Hos oss får du möjlighet att axla en roll som faktureringsekonom där du kommer ha fullt ansvar för fakturering inom ditt eget kundsegment. Dina dagliga kontaktytor sträcker sig från ett nära arbete med uppdragsledare och kunder till controller, chefer och konsulter. Du arbetar i ett ekonomiteam regionalt, men har även daglig kontakt med dina kollegor på andra kontor runt om i Sverige. Arbetet innebär löpande fakturering gentemot våra kunder, vilket bl a även innefattar; kreditupplysning, uppsättning av kunder och uppdrag/projekt, registrering av fakturor i kundportaler, avstämning av selfbillingfakturor etc.
Vem är du?
Vi söker dig som arbetat ett par år i rollen som ekonomiassistent och känner att det är dags för nya utmaningar. Du trivs i en föränderlig vardag och söker en roll som ger dig stor insyn i den dagliga verksamheten.
I ditt arbete är du noggrann, effektiv och trivs med att ha ordning och reda. Som person är du en social, positiv lagspelare som gillar att ha kontakt med övriga i organisationen samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du strävar hela tiden efter förbättring, och tar gärna egna initiativ för att förbättra processer så att arbetet kan fortgå smidigare. Du pratar god svenska, men behärskar även professionell engelska.
Vad har du gjort tidigare?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett par års relevant ekonomierfarenhet, gärna i en roll där tjänstefakturering varit en central del av arbetet. Vår förhoppning är att du tidigare arbetat i ett tjänsteföretag, och har god förståelse för projektekonomi. Då arbetet innefattar navigering i både våra egna och våra kunders system är en god systemförståelse meriterande. Är du bekant med Visma PX/Visma Control och Jira är det en fördel, men det viktigaste är att du använt och navigerat något ERP-system tidigare.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Har Du frågor om tjänsten och arbetsuppgifterna får Du gärna maila vår reskontrachef Karin Wennolf på karin.wennolf@nexergroup.com . Har du istället frågor om Nexer eller rekryteringsprocessen får Du gärna maila ansvarig rekryterare Susann Nilsson på susann.nilsson@nexergroup.com
Om Nexer
Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.
Våra värdeord ”Put you heart in it and make it happen” genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.