Faktureringshandläggare för långt vikariat!

Arbetsbeskrivning

Faktureringshandläggare sökes för långt vikariat till spännande och välkänt bolag söder om stan!

Är du redo för att utvecklas inom ekonomi och administration - då kan detta vara helt rätt för dig! Här får du möjlighet att utvecklas och utmanas i en bred roll där du tillsammans med dina teamkollegor i faktureringsgruppen fungerar som en back office-funktion. Ni ansvarar för att sköta och administrera den dagliga driften av processer som hjälper bolagets kunder.

Din roll kommer ha stort fokus på administration av fakturering samt allt som hör till faktureringsprocessen. Du kommer vidare att vara med i löpande projekt för att kontinuerligt utveckla bolagets arbetssätt. Vid behov ger du och dina kollegor även support till övriga interna avdelningar.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Granska bankfiler
- Utredningar kring betalningar
- Återbetalningar
- Ärendehantering kring betalningar och inkassoverksamheten
- Kontakt internt i organisationen, med kunder och inkassobolag
- Likviditetsrapportering
- Administration av fakturering
- Avtalshantering
- Utvecklings- och förbättringsprojekt

Detta är ett vikariat som planeras starta i augusti och löper minst 1 år framåt. Du blir anställd konsult hos Newr och arbetar ute hos vår uppdragsgivare som har kontor i Södertälje. Det är väldigt flexibelt med hybrid arbete då man har möjlighet att arbeta hemifrån mer än halva veckan. Omfattningen för detta vikariat är 100%.

Vi söker dig
Vi söker dig som trivs i en händelserik och föränderlig miljö. Du drivs av att få lära dig nya saker och att engagera dig i förbättringsprojekt för att driva utvecklingen framåt. Du är analytisk och noggrann i ditt arbetssätt och har en god förmåga att prioritera och strukturera upp ditt arbete efter satta deadlines. Du har nära samarbeta med dina kollegor, därför söker vi dig som är en lagspelare. Viktigt är även att du känner dig trygg i att arbeta självständigt och kan ta huvudansvar inom ett specifikt område.

Som person har du ett stort intresse av system och ett analytiskt sinne. Du är en självgående problemlösare och brinner för att ge god service till bolagets kunder, kollegor och samarbetspartners.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper men för att vara aktuell för tjänsten är du gymnasieekonom eller har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och har gärna erfarenhet från att ha arbetat i en liknande roll sedan innan. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom officepaketet, har du erfarenhet från systemen CS Transmission eller Microsoft Dynamics CRM är det högst meriterande men inget krav.

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!
Har du funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig på Newr - Anna Modin, anna.modin@newr.se. Vänta inte med din ansökan då vi presenterar kandidater löpande!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


21 november 2024