Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Faktureringskoordinator till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig del av en stor ekonomifunktion på ett av Europas ledande konsultbolag? Då har vi tjänsten för dig.
ALTEN söker efter en fakuteringskoordinator till vårt huvudkontor i Göteborg. Som faktureringskoordinator blir du en del av ALTEN Sverige, som i dagsläget består av 1300 medarbetare på 11 orter. Du blir det senaste tillskottet till vår ekonomiavdelning som i dagsläget utgörs av ca 40 personer inom Redovisning, Projekthantering, Controlling, Lön, HR och Inköp, där du blir en del av invoicing-teamet som består av sex personer. Ja, som du ser gillar vi på ALTEN siffror, ett intresse som vi tror att du delar med oss.

Din roll
Som faktureringskoordinator på ALTEN kommer du att ansvara för faktureringsprocessen där du bland annat kommer att arbeta med:
-Projektadministration
-Fakturering
-Reseräkningshantering utifrån skatteverkets regler
-Tidrapportering
Som faktureringskoordinator på ALTEN är du även kontaktperson för företagets chefer och konsulter och hjälper dem med frågor som rör våra system samt administrativa frågor.

Din profil
Vi söker dig som har någon form av utbilding inom ekonomi eller minst 1 års administrativ erfarenhet och vill utvecklas inom fakturering och administration. Du behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå i såväl tal som skrift. Kunskaper i Agresso är meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarsfull då det är av största vikt att resultatet av ditt arbete blir rätt och riktigt. Vi ser även att du är initiativtagande och ser vad som behöver göras. Vidare har du förmåga att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter och eftersom du som faktureringskoordinator kommer arbeta utifrån deadlines ser vi att du tar ägandeskap över dina uppgifter och applicerar ett proaktivt arbetssätt. För att trivas hos oss gillar du samarbete och vågar fråga om du känner dig osäker. Vi förväntar oss att du trivs i rollen som administratör och vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet.

Varför ska du välja ALTEN?
Som ett av Europas ledande konsultbolag som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024