OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är ett internationellt teknikbolag som erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster till sina kunder och deras verksamheter. Företaget har sitt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Just nu är företaget i behov av förstärkning till deras faktureringsteam och söker därför efter flera faktureringsspecialister med start omgående.
Din roll
I rollen som faktureringsspecialist kommer du att vara en del av ett team på ca 10 personer som alla arbetar med fakturering men till olika länder och kunder. Du kommer att förbereda fakturering för inlämning till kunder samt genomföra olika ekonomiska avstämningar.
Du kommer också att analysera, undersöka och lösa en rad interna och externa frågor angående faktureringsstatus samt initiera kommunikation till externa och interna intressenter för att lösa faktureringsfrågor och avvikelser.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för kommunikation av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund, säljteam och andra interna intressenter
Underhålla och förbättra ekonomiska dokument
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa faktureringsnoggrannhet
Stödja månatliga och kvartalsvisa granskningar och saneringar
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd via oss på Clevry och arbeta ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid med start redan nu i juli 2021. Genom rollen kommer du få möjlighet att arbeta på ett internationellt företag och utveckla dina kunskaper inom fakturering och internationella jobbkontakter. Låter detta spännande? Vi ser i så fall fram emot din ansökan redan idag!
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller liknande. Du är stark i Excel och flytande i engelska vad gäller tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta som faktureringsspecialist är starkt meriterande. Det är även ett plus om du har erfarenhet av SQL, Salesforce, SAP ByD, Hogia och/eller annat bokföringssystem.
För att lyckas i rollen är du kundfokuserad och har utmärkta kommunikationsförmågor. Du är organiserad och uppmärksammar detaljer. Rollen kräver att du har förmågan att arbeta självständigt och ta ägande över ditt eget arbete samtidigt som du är en lagspelare. Att kunna planera ditt arbete och arbeta mot deadlines är också väldigt viktigt i rollen.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +4672 253 92 53. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)