OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en förkärlek till siffror, beräkningar, struktur och internt samarbete? Är du dessutom intresserad av logistikbranschen och en vilja att fortsätta ta Bring till nya höjder? Då kan det vara just dig vi söker för tjänsten som Faktureringsspecialist!
Posten/Bring är ett av nordens största logistikbolag. I takt med E-handelsmarknadens kraftiga tillväxt under de senaste åren så har vi på Bring satsat stort på affärsområdet Home Delivery (HD). För att bibehålla och utöka vårt försprång inom området vill vi nu förstärka upp enheten som är en vital hörnsten bakom HD’s framgång – vårt Backoffice.
Det här teamet ansvarar för att debitera och kreditera rätt kostnader gentemot våra kunder och säkerställa så att vi förhåller oss till de avtal vi ingår. Gruppen som leds av Matz Myrbäck, Manager Backoffice HD/SE, består av ett rutinerat och kompetent gäng om 5 medarbetare med god sammanhållning som tillsammans bildar en vital beståndsdel den fortsatta framgången för HD som affärsområde.
I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsa kring:
Säkerställa att rätt intäkt debiteras våra kunder
Säkerställa att rätt ersättning avräknas till våra underleverantörer
Förse våra kunder med relevant information kopplat till fakturering
Samarbeta internt med andra funktioner inom HD Sverige och övriga Bring orter runt om i Sverige med informationsflöden
Din bakgrund.
Som formella krav ser vi att du minst har en gymnasieexamen och att du såväl talar som skriver flytande i svenska. En förutsättning för att vara framgångsrik i rollen är att du är väl bevandrad i Microsoft Office-paketet i allmänhet, men Excel i synnerhet. Om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service/fakturering är det en fördel, likväl anses erfarenhet av digitala faktureringssystem som meriterande. Vidare ser vi det som meriterande ifall du har erfarenhet från logistikbranschen sen tidigare och/eller eftergymnasial utbildning inom logistik.
Du som person
För att lyckas och trivas i den här rollen är rätt typ av personlighet och drivkrafter den mest centrala faktorn. Som faktureringsspecialist arbetar du både tillsammans med dina kollegor och med andra funktioner inom HD Sverige, men också mångt och mycket på egen hand med dina dedikerade arbetsuppgifter. Därför är det av stor vikt att du har en inre motor och en vilja att kavla upp ärmarna emellanåt. Arbetsbelastningen på gruppen fluktuerar i takt med hur stora leveransvolymer vi har, varpå stresstålighet och förmågan att arbeta i ett högt tempo blir viktigt.
Eftersom arbetet kretsar kring oss och våra viktiga kunders ekonomi så ställer rollen stora krav på precision och noggrannhet. Vidare är det därför essentiellt att du har ett väldigt strukturerat förhållningssätt till hur du planerar din arbetsbelastning.
Vad kan Bring erbjuda dig?
Inom Bring erbjuds du stora möjligheter till både personlig utveckling och karriärmöjligheter inom koncernen. Dessutom får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan. Vidare blir du en del av ett affärsområde som är ett stort fokusområde inom koncernen - både nu och framöver.
Anställning och arbetstider
Anställningen är förlagd på heltid mån-fre i Västberga, Stockholm. Vi tillämpar 6 månaders provanställning innan anställningen övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde 01/11/2020 eller enligt överenskommelse.
Ansökan och kontaktuppgifter
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev i länken intill. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-10-18.
För frågor kring tjänstens karaktär kan du kontakta anställande chef, Matz Myrbäck, på matz.myrback@bring.com.
För frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig på Bring, via jakob.ingemansson@bring.com.
Vi ser fram emot din ansökan!