Fakultetssekreterare

Fakultetssekreterare

Arbetsbeskrivning

Är du skicklig på att organisera, skriva protokoll och gillar att samordna och ge service? 
På högskolan är vi fyra fakultetssekreterare och nu ska en av oss vara föräldraledig så vi söker hennes vikarie, är det du?

På högskolan har vi fyra fakulteter som var och en leds av en dekan samt ett högskolegemensamt stöd som leds av högskoledirektören.

På varje fakultet finns en fakultetsnämnd som ansvarar för kvalitetssäkring av utbildning, forskning, samverkan, läraranställningar och kompetensförsörjning samt för särskilda frågor som rektor beslutar om. Fakultetsnämndens ordförande är dekan.

Nu söker vi en vikarierande fakultetssekreterare som företrädesvis ska arbeta för fakulteten för hälsovetenskap. Vid fakulteten för hälsovetenskap bedrivs forskning och utbildning inom folkhälsovetenskap, oral hälsa, omvårdnad och samhällsvetenskap. Fakulteten präglas av ett nära samarbete mellan stöd, avdelningar och programområden. Vi är stolta över att kunna arbeta nära våra studenter, erbjuda goda karriärmöjligheter och en god arbetsmiljö präglad av delaktighet och tillit. På fakulteten har vi bland annat utbildningsprogram för sjuksköterskor, tandhygienister och beteendevetenskapligt program. Läs gärna mer om fakulteten på https://www.hkr.se/hv

Arbetsuppgifter
Som fakultetssekreterare arbetar du med samordning, att föra protokoll, bereda planerings- och beslutsunderlag samt är sekreterare i fakultetsnämnden. Du är ett administrativt stöd till fakultetens chefer samt sekreterare i fakultetens olika ledningsgrupper. I ditt arbete ingår ansvar för fakultetens kalendarium och nämndens kursplaneutskott samt att du är redaktör för nämndens digitala samarbetsyta. Du kommer företrädesvis att arbeta tillsammans med fakulteten för hälsovetenskap och kommer ha ett nära samarbete med fakultetens dekan och prodekan. I arbetet kan ingå att utföra vissa utrednings- och utvecklingsarbeten. 

Övriga arbetsuppgifter kommer att utformas i samråd med dekan utifrån fakultetens verksamhetsinnehåll och behov. Du arbetar nära högskolans övriga tre fakultetssekreterare och ni samarbetar och ersätter varandra vid frånvaro eller arbetstoppar. 

Behörigheter och önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt administrativt arbete och som har en mycket god organisationsförmåga. Du är mycket bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan kompetens som vi kan bedöma likvärdig. Du är en mycket van datoranvändare och kan hantera Officepaketet. Du har intresse för hur system fungerar och hur de kan utvecklas i relation till förekommande processer och rutiner. Det är meriterande med erfarenhet av digitala mötesformer, digital signering och av utredande arbete. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. I ditt arbete är du serviceinriktad med intresse av att hjälpa andra och att hitta lösningar. I ditt bemötande är du lugn och tillmötesgående. Du samarbetar och kommunicerar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är noggrann, kan hantera komplexa arbetssituationer och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa arbetsuppgiftera. Om det skulle uppstå en stressad situation i ditt arbete behåller du ditt lugn och kan prioritera. Du är engagerad i ditt arbete och förblir motiverad och effektiv. 

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2024-03-04—2025-03-03, eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på vårt vackra campus med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2023-11-19.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.





Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.





Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024