OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ownit Broadband AB levererar trippleplay i lokalt nätverk (LAN).De erbjuder kunder kostnadseffektiva helhetslösningar avseende bredband, telefoni, TV och LAN-installation.Till idag har närmare 30 000 hushåll fått ett bredbandsuttag från Ownit.Bland kunderna märks Skanska, Sveriges Bostads Centrum, Riksbyggen, Stena Fastigheter, HSB föreningar och privata bostadsrättföreningar.Huvudkontoret ligger i Stockholm, säljkontor i Göteborg och Malmö.Omsättningen beräknas till cirka 40 Mkr år 2007.Ownit har ett av marknadens mest konkurrenskraftiga erbjudanden, företaget befinner sig i en mycket expansiv fas och har av den anledningen behov av att direktrekrytera fältsäljare.Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att aktivt bearbeta nya kunder per telefon för att boka in kundbesök.Företagets potentiella kunder finns redan identifierade och du ansvarar för kontakt med kund till att affären är avslutad.Tjänsten innebär att du har stort ansvar för att hitta rätt affärsmodell för kunden.Som säljare ansvarar du även för all relevant administration kopplad till kunden såsom offerthantering mm. Personprofil/bakgrund Du ska ha erfarenhet av försäljning, en tänkbar bakgrund kan vara från telemarketing alternativt en mer säljande kundtjänst.Tjänsten kräver att du har ett visst intresse för IT och Triple play tjänster.Som person trivs du med att arbeta i ett högt arbetstempo samt ser det som en utmaning att vara med och bygga upp och förstärka verksamheten.Du är målinriktad, drivande och energisk.Som person är du positiv, utåtriktad och har lätt för att snabbt skapa goda relationer.Företaget erbjuder dig en framgångsrik och kreativ miljö med stora möjligheter till personlig och affärsmässig utveckling samt fast lön med generös provisionsmodell.