OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning och ett genuint intresse för att skapa relationer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning och har du dessutom erfarenhet från försäkringsbranschen är detta ett stort plus. För att lyckas i rollen krävs ett stort driv och en vilja att jobba mot uppsatta mål. Dina Försäkringar Syd expanderar och du kan få vara med på vår spännande resa framåt. Välkommen med din ansökan!
Företagsinformation
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.
Läs gärna mer om oss på www.dina.se
Tjänstebeskrivning
Som Säljare inriktning företag ansvarar du för din försäljningsbudget och för att skapa nöjda kunder genom en nära och återkommande dialog med dem. Du har en viktig roll i både säljteamet och i organisationen. Inom ditt säljområde arbetar du både med befintliga kunder såsom med potentiella nya kunder. Vi ser därför att ditt personliga driv och dina ambitioner kommer vara en nyckel till framgång i denna roll.
Du tar ansvar för att säkerställa att våra kunder får just de försäkringslösningar som passar deras behov. Rådgivning till våra kunder blir en naturlig del av ditt arbete. Kundens verksamhet kan variera, från små och medelstora företag till fastighetsägare och olika föreningar. Tillsammans med vårt kompetenta säljteam arbetar ni för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter. Du har ansvar för planering, genomförande och uppföljning av olika försäljningsaktiviteter. I rollen identifierar du nya kunder och affärsmöjligheter men du utvecklar även befintliga kundrelationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med placering på vårt kontor i Lund. Du rapporterar till Säljchef Företag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst avslutad gymnasieutbildning men gärna någon eftergymnasial utbildning med inriktning inom försäljning/ekonomi/juridik
• Erfarenhet inom tjänsteförsäljning. Erfarenhet från försäkringsbranschen är meriterande
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• B-körkort
Som person har du ett affärsmässigt förhållningssätt, du är resultatorienterad och noggrann samtidigt som du är kommunikativ och agerar för långsiktiga och hållbara samarbeten.
Du har alltid ett positivt och professionellt bemötande, både mot kunder och kollegor. Din attityd och vilja är något som Dina Försäkringar Syd värdesätter mycket. I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast tisdagen den 28 december 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642