OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För drygt 20 år sedan startade Mikael Lundgaard sitt Scanpipe A/S i Danmark. Bolagets affärsidé var att slå sig in på den Danska VA-marknaden med kvalitativa plaströrssystem och VA-produkter till konkurrenskraftiga priser. Utvecklingen för Scanpipe A/S har varit mycket positiv och idag är bolaget Danmarks största grossist inom plaströrssystem. Våra leverantörer och producenter kommer från hela Europa och vi uppdaterar ständigt vårt sortiment med nya intressanta kvalitetsprodukter. Scanpipe A/S finns numera över hela Danmark, har 60 anställda och omsätter c:a 300MSEK. Bolaget har de senaste åren varit ett av få utvalda s.k. Gasell företag i Danmark, vilket innebär en stark tillväxt med god ekonomi.
Som ett naturligt steg i Scanpipe A/S utveckling har nu Scanpipe AB startat i Sverige. Bolagets affärsidé är densamma som den alltid har varit, kvalitativa plaströrssystem och VA-produkter till konkurrenskraftiga priser.
Vad ingår i dina arbetsuppgifter?
Du är ansvarig för försäljningen på eget distrikt i Skåne. Det innebär att du ansvarar för att skapa och upprätthålla en god affärsrelation samt öka ScanPipes marknadsandelar på ditt distrikt. Dina huvudsakliga uppgifter blir att:
• Genomföra kundbesök till befintliga och nya kunder
• Medverka på mässor och event för att skapa kontakter och marknadsföra ScanPipes produkter
• Marknadsföra nya produkter, ibland med hjälp av kampanjer
• Medverka i större eller mindre kundprojekt tillsammans med andra medarbetare i både Sverige och Danmark
• Hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar på VA-marknaden.
• Uppfylla den individuella försäljningsbudgeten.
• Genomföra förhandlingar och upprätta offerter/avtal med kunder
Vem trivs här?
Vi söker dig som har adekvata kunskaper om VA-marknaden eller byggbranschen och minst 5 års erfarenhet av försäljning inom B2B. Tjänsten ställer krav på god affärsförståelse och har du erfarenhet av att ha sålt verktyg/maskiner så är det meriterande.
Du har god datorvana och känner dig bekväm med MS Office-paketet. Vidare behärskar du svenska flytande i tal och skrift.
Som person är du affärsmässig och prestigelös med förmåga att planera och arbeta självständigt. Den svenska organisationen är än så länge liten varför det krävs att du är flexibel, anpassningsbar och beredd att rycka in om det behövs. Du har ett starkt eget driv och arbetar hårt för att uppnå fastslagna mål.
För att lyckas i rollen är du...
...självgående och har en hög energinivå. Du förstår vikten av att planera/strukturera ditt arbete och du är en relationsbyggare som skapar förtroende hos andra.
Vad erbjuder vi dig?
Frihet under ansvar och möjlighet att växa till rollen som teamledare på överskådlig sikt. Du kommer att vara ute på fältet 3-4 dagar i veckan och utgår ifrån vårt kontor i Fosie, Malmö . Introduktion och utbildning/fortutbildning sker på vårt huvudkontor i Köpenhamn. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.
Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Catinka Andersson på catinka.andersson@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vi har dessvärre ingen möjlighet att administrera några ansökningar via epost. Din ansökan vill vi ha senast den 26/3. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester och videointervju.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06