OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår stad växer så det knakar - och nu söker vi dig som vill ha ett kvalificerat och omväxlande jobb där du får vara med och utveckla Falun!
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta. Sektor service, som är en del av kommunstyrelseförvaltningen, är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster. Sektor Service fastighetsavdelning, äger, bygger och förvaltar fastigheter. Våra andra avdelningar inom sektorn tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeri, fordon och posthantering samt utvecklar och ansvarar för IT- verksamheten i kommunen
Hos oss på avdelningen Fastighet får du arbeta med varierande arbetsuppgifter och du får stora möjligheter att utvecklas och växa. Vi erbjuder även flera uppskattade förmåner såsom årsarbetstid, rätt till justering av sysselsättningsgrad samt semesterväxling.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lokalstrateg arbetar du på både en operativ och strategisk nivå. Lokalplaneringsarbetet genomförs internt i dialog med berörda parter eller med kund och/eller extern fastighetsägare. Du ansvarar för att handlägga frågor rörande utveckling av det egna fastighetsbeståndet samt inhyrda lokaler. Detta innebär ett deltagande i såväl övergripande planering som handläggning av enskilda lokalfrågor. Rollen innebär att du självständigt handlägger lokalutredningar i byggprocessens tidiga skeden och viss del av hyresadministrativa arbetsuppgifter ingår.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
* Utbildning som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten, alternativt minst tre års arbetserfarenhet från verksamhetsområdet fastighet/lokalplanering
* Grundläggande kunskaper om Boverkets byggregler och sammanlänkade regelverk
* Grundläggande ekonomikunskaper
* God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer
* Utbildning i och/eller erfarenhet av hyresjuridik, avtalsförhandling, fastighetsekonomi, projektledning och LOU
* Erfarenhet av att ha arbetat i kommunal/offentlig verksamhet
Personliga egenskaper
Lika viktigt som det formella är din personlighet. Vi tror att du är en person som agerar på eget initiativ, har ett stort driv och ett resultatfokus genom hela ditt arbete. Du trivs med att samarbeta med andra och är en viktig kugge i ett förtroendeskapande arbetsklimat. Att du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat är en förutsättning för att vara framgångsrik i tjänsten.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Kopior på betyg lämnas i samband med intervju.
REKRYTERINGPROCESSEN
Ansök senast den 5 april 2022. För frågor vänligen kontakta:
Rekryteringskonsult Pär Gårdbro, par.gardbro@jeffersonwells.se, 023-70 55 42
Rekryteringskonsult Helen Eklid, helen.eklid@jeffersonwells.se, 023-70 55 47