Falu Kommun söker systemspecialist inom identitetshantering

Falu Kommun söker systemspecialist inom identitetshantering

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Har du erfarenhet av identitetshantering? Är du självgående och trygg i dig själv? Då kan du vara den vi letar efter. Vi söker nu en systemspecialist till enheten för IT-infrastruktur!

Vi erbjuder ett dynamiskt och komplext arbete där du får arbeta tillsammans med ett engagerat gäng som har kul på jobbet. I dagsläget består enheten IT-infrastruktur av tjugo kompetenta medarbetare med mycket kunskap, ett stort tekniskt intresse och en vilja att leverera de bästa lösningarna. Hos oss kommer du att kunna ta ett stort eget ansvar - och få de befogenheter som krävs. Enheten IT-infrastruktur hör till IT-avdelningen, där även enheten IT-support samt IT-förvaltning och utveckling finns.

IT-avdelningen har det kommunövergripande ansvaret gällande IT-frågor i syfte att hitta nya effektivare arbetssätt och smartare tjänster för kommunen och dess invånare. IT-avdelningen jobbar tillsammans med förvaltningarna i frågor som rör IT och digitalisering för att uppnå nyttan för invånarna.

Hos oss finns stora möjligheter för dig att utvecklas och växa i din profession.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som systemspecialist inom identitetshantering arbetar du med våra plattformar Microsoft Identity Manager samt Nexus Hybrid Access Gateway.

I arbetsuppgifterna ingår även daglig drift som felsökning, vidareutveckling, implementation samt uppdateringar av processer och rutiner.

Du bidrar tillsammans med övriga medlemmar inom enheten IT-infrastruktur kring arbetet att utveckla den infrastrukturella arkitekturen kring identitetshantering.

Kvalifikationer

* Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
* Erfarenhet av IT-verksamhet i stora och/eller komplexa organisationer
* Förståelse för IT samt hur verksamhet och IT interagerar
* Kunskaper/erfarenheter av Microsoft Active Directory
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som systemspecialist har du förmågan att analysera och förstå komplexa frågor och strukturer snabbt. Du trivs med ansvar, är kunnig inom ditt yrkesområde, vill utvecklas i din roll och strävar efter att hitta nya idéer och lösningar. Vidare är det viktigt att du har ett systematiskt arbetssätt där du planerar och prioriterar effektivt. Vi lägger stor vikt vid att du samarbetar effektivt och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap till kollegor. Hos oss kommer du att kunna ta ett stort eget ansvar. Här finns mycket goda möjligheter att påverka och att utvecklas i din roll.

Vi lägger särskilt vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

Dokumenterad kunskap/erfarenhet kring:

* Identitetslösningar i stora Windowsmiljöer
* Identitetsutgivare i stora miljöer (IDP)
* Microsoft SQL Server
* Microsoft Identity Manager, MIM/FIM
* Powershell
* Tvåfaktorsautentisering, 2FA
* Single sign-on, SSO (SAML, OpenID Connect)
* Nexus Hybrid Access Gateway, HAG
* ITIL
* samverkansmodellen PM3
* arbete i offentlig sektor
* agilt arbetssätt, tex scrum
* IT-säkerhet

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Tester och arbetsprov kommer att vara en del i rekryteringsprocessen. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

Våra kunders säkerhet är viktig för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.

Mer information och ansökan.

I den här rekryteringen samarbetar Falu kommun med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Du söker arbetet med uppdaterad CV. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson eller Magnus Berglund.

Mats Andersson: 070-854 30 42 eller mats.andersson@jeffersonwells.se

Magnus Berglund: 072-207 75 67 eller magnus.berglund@jeffersonwells.se

Fackliga företrädare

Christina Johansson, Vision, 023 - 821 10

Ulrika Bergman, SACO, 023 - 827 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024