OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen är en av sju förvaltningar i Östersunds kommun. Förvaltningen är socialnämndens professionella stöd och svarar för stöd till familjer och enskilda. Förvaltningen har cirka 230 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden som bl.a. arbetar med ekonomiskt bistånd, insatser för barn, unga och vuxna, öppenvård samt integration.
Öppenvården omfattar stödboende och behandlingsinsatser för personer med missbruksproblematik, HVB-hem för ungdomar, utredningshem för familjer, barngruppsverksamheter, familjebehandling och Centrum mot våld.
Arbetsuppgifter
Ankaret är ett HVB-hem med fem lägenheter för placerade barn 0-15 år och deras familjer. Barnen är företrädesvis placerade tillsammans med sina föräldrar, men barn kan även vara placerade utan sina föräldrar.
Platserna erbjuds för utredning, stöd samt även för akuta placeringar. Arbetet innebär att genomföra utredningar gällande föräldraförmågan, stöd till placerade familjer och svara för ensamplacerade barns behov av omvårdnad. Samarbete med andra verksamheter som övrig socialtjänst, skola, förskola, barn- och ungdomspsykiatri sker regelbundet.
Placerade familjer och barn kommer till Ankaret via socialtjänsten i sin hemkommun.
Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom socialtjänst och det är meriterande om du arbetat med barn och familjer. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.