OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har: sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.
För oss är hållbarhet också det rent mänskliga. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap, förmåner och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om lediga fredagseftermiddagar eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Välkommen till ett viktigt jobb. Vi vet att du kommer trivas.
Är du vår nästa redovisningsekonom med passion för system och förbättringsarbete?
Till vår redovisningsenhet söker vi dig som är en driven ekonom med systemintresse, engagemang för förbättringar och erfarenhet av framförallt leverantörsreskontra. Vi letar efter dig som vill jobba med utvecklingsarbete (ständiga förbättringar) och öka kvaliteten i redovisningsarbetet, vilket även omfattar systemutveckling.
På Redovisningsenheten ingår du i ett kompetent och samarbetsvilligt team om 10 kollegor, som tillsammans ser till att vi uppnår våra gemensamma mål och skapar en arbetsplats där alla trivs och utvecklas.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom med systemfokus får du ett särskilt ansvar för arbetet med flödet för leverantörsfakturor och att driva utvecklingsinitiativ för ökad kvalitet och effektivitet i våra processer. Din naturliga förmåga att se till helheten och prioritera rätt åtgärder är en nyckel till framgång i denna roll, och du tror på samarbetets kraft för att skapa resultat.
Rollen innebär att driva arbetet med att automatisera och kvalitetssäkra leverantörsfakturaflödet från ankomst till betalning, genom optimering av ekonomisystemets funktioner. Du kommer kontinuerligt att arbeta med effektiviseringar/digitaliseringar samt delta och driva utveckling av processer och rutiner. Systemadministration och leverantörsfakturahantering ingår också i rollen, liksom att vara backup till reskontrafunktionens två medarbetare i att få det dagliga arbetet att fungera.
Vi erbjuder
Ett viktigt jobb
Vårt allmännyttiga samhällsuppdrag handlar om något av det finaste som finns, människors hem. Tillsammans utvecklar och förvaltar vi levande stadsdelar. Det är inte bara ett jobb. Det är ett uppdrag.
Hållbarhet i fokus
Vi gör hållbara val när vi renoverar och bygger nytt för att minimera vår klimatpåverkan. Samtidigt är det lika viktigt för oss att jobba med trygghet i våra bostadsområden, för att livet mellan husen ska fungera.
Ett starkt ledarskap
Våra ledare får höga betyg av våra medarbetare. De har förmågan att motivera, inspirera och visa uppskattning. Hos oss kommer du helt enkelt trivas och utvecklas.
Balans mellan arbete och fritid
Massage på arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag och ett höjt semesterdagstillägg är bara några i raden av våra förmåner som gör det enkelt för dig som medarbetare att må bra.
En levande företagskultur
Vår värdegrund ger oss ett starkt stöd i vardagen - i möten med våra kunder och hur vi är mot varandra. Hos oss får du engagerade, kundfokuserade kollegor med affärsmässighet och nytänkande i fokus.
Vill du veta mer om vad vi erbjuder för förmåner och hur några av våra medarbetare upplever att det är att jobba hos oss? Läs mer här
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har följande kvalifikationer och egenskaper:
* Ekonomiutbildning från högskola eller YH-utbildning eller motsvarande.
* Erfarenhet av reskontraarbete med stora fakturaflöden.
* Stor erfarenhet av ekonomisystem (företrädesvis Agresso).
* Erfarenhet av att driva förbättringsarbete, arbetssätt och systemutveckling.
* Mycket goda kunskaper i Excel.
* Meriterande med erfarenhet av att effektivisera fakturahantering, genom minskning av ledtider och ökad kvalitet.
* Meriterande med erfarenhet av AI, inköpssystem, andra system med koppling till beställningar, leverantörsavtal, fakturahantering.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du Ett driv och engagemang för förbättringsarbete, du sätter dig ofta i förarsätet när det gäller att driva förändring och där involvering och förankring är en självklarhet. Du tar ett ansvar för helheten. Att skapa värde, tidsvinster och hög kvalitet är något som driver ditt arbete och engagemang framåt. Du trivs i sociala sammanhang och med breda kontaktytor där du skapar och upprätthåller interna och externa kontakter. Du är en god kommunikatör och pedagog, med förmåga att tydligt uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt anpassa budskapet till mottagaren. Du värdesätter samarbete och stöttning med kollegor på alla nivåer i bolaget.
Ansökan:
Om du tycker att du känner igen dig i beskrivningen och rollen låter spännande ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 november. Intervjuer genomförs löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Thunström på 0730-62 33 72 eller therese.thunstrom@jeffersonwells.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Sara Bahlenberg
Kristina Lundqvist
Sophie Karlsson
+46722385107
Kristina Lundqvist
+4684523313
Saleem Nilsson
+46703221377